۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۴۹۶۳۰
رئیس اداره تحقیقات آبفار همدان خبر داد:
رئیس اداره تحقیقات و بهره وری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان از اجرای ۶ طرح تحقیقاتی شرکت آبفار در سال جاری خبر داد و گفت: طرح جامع پایش نیترات و آرسنیک منابع آب شرب اجرا می شود.
به گزارش پایداری ملی، الهام شهبازی پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اشاره به طرح‌های تحقیقاتی انجام شده توسط اداره تحقیقات و بهره وری شرکت آبفار استان همدان اظهار داشت: در سالی که گذشت دو طرح توسط این اداره به سرانجام رسید.

وی با بیان اینکه بخشی از عملکرد اداره تحقیقات و بهره وری مرتبط با طرح‌های تحقیقاتی است؛ عنوان کرد: سال گذشته دو طرح با عناوین بررسی فنی و اقتصادی عوامل مؤثر بر قیمت‌های تمام شده آب و مدل سازی به روش‌های دینامیک سیستم و مدل سازی کمی و کیفی منابع آب شرب روستایی بخش جوکار و مجتمع خماجین به انجام رسید.

شهبازی با بیان اینکه در سال جاری نیز ۶ طرح تحقیقاتی در دست انجام است؛ اظهار داشت: طرح ارزیابی منابع آب و تهیه نقشه کیفیت آب شرب روستاهای شهرستان نهاوند، بررسی استقرار نظام مدیریت عملکرد بر اساس روش ارزیابی متوازن(BSC) و طرح مدیریت شبکه توزیع آب با استفاده از الگوریتم تصمیم گیری نروفازی از جمله آنها است.

وی افزود: همچنین در سال جاری طراحی دستگاه کلریناتور خطی، طرح جامع پایش نیترات و آرسنیک منابع آب شرب استان همدان و بررسی مزایا و معایب استفاده از سیستم‌های الکترولیز نمک طعام در گندزدایی آب آشامیدنی در راستای تغییر پارامترهای شیمیایی و تأثیر آن بر کیفیت تصفیه شده و سلامتی عمومی از دیگر طرح‌های در دست انجام است.

رئیس اداره تحقیقات و بهره وری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان در خصوص دستگاه کلریناتور خطی نیز گفت: این دستگاه توسط اکیپ کنترل کیفی معاونت بهره برداری و با نظارت اداره کنترل کیفی استان طراحی و نمونه این دستگاه برای نخستین بار در روستای فسیجان شهرستان بهار نصب و راه اندازی شد.

وی ادامه داد: این دستگاه بدون نیاز به برق و پمپ تزریق، اقدام به مکش از مخزن محلول کلر می‌کند و با تنظیم مکش محلول کلر می‌تواند کلر باقی مانده در آب شرب را به مقدار مورد نیاز تأمین کند.

الهام شهبازی با بیان اینکه با ساخت حوضچه و قرار دادن مخزن محلول کلر، نیاز به کانکس یا موتورخانه حذف شده، گفت: با این نوع از طراحی، ضمن صرفه جویی در مصرف برق، هزینه‌های امتیاز برق، خرید کانکس یا موتورخانه‌ها نیز حذف می‌شود.

وی عنوان کرد: از دیگر مزایای دستگاه عدم آسیب رسانی محلول کلر به تأسیسات داخل چاه شامل پمپ شناور، کابل برق، لوله جدار و میله چاه است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر