۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۴۹۶۱۹
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: ایران کشوری کلیدی در منطقه است و نقش مهمی در کنترل و ریشه‌کنی بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک انسان و دام دارد.

به گزارش پایداری ملی، علیرضا رفیعی‌پور در دومین روز از اجلاس OIE در جمع ۱۸۰ کشور عضو سازمان بهداشت جهانی دام ضمن انتقاد از تحریم‌های ظالمانه آمریکا گفت: این تحریم‌ها متأسفانه سلامت و غذا را تهدید می‌کند.

وی ادامه داد: این تحریم‌ها در تجارت دارو، غذا و فرآورده‌های دامی تأثیر منفی گذاشته است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به مشکلات تهیه دارو، کیت‌های تشخیصی و واکسن، درخواست کرد تا این موضوع در دستور کار ویژه هیأت رئیسه سازمان بهداشت جهانی دام قرار گیرد و راهکارهای مناسبی تدبیر شود.

وی تصریح کرد: رسیدن به استراتژی سلامت واحد در دنیا نیاز به مشارکت کلیه کشورها دارد و ایران کشوری کلیدی در منطقه است که نقش مهمی در کنترل و ریشه کنی بیماری های دامی و بیماری های مشترک انسان و دام دارد.

در افتتاحیه هشتاد و هفتمین اجلاس OIE، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی دام با اشاره به این که هفتمین استراتژی OIE ۲۰۲۱-۲۰۲۵ - در حال تدوین می‌باشد، اظهار داشت: در استراتژی فعلی در حال اجرا ما توانستیم برای ریشه‌کنی و مبارزه با بیماری‌های اولویت‌دار از جمله تب برفکی، پی پی ار و هاری، گام‌های جدی و موفقی برداریم.

دکتر مونیکا الیوا خاطرنشان کرد: در سال ۲۰۱۸ ارزیابی خدمات دامپزشکی pvs بیش از ۲۰ کشور انجام شد که در سال ۲۰۱۹ ادامه دارد.

وی گفت: در سال ۲۰۱۸ هشتاد و پنج استاندارد جدید و ۲۰۰۰ گزارش تولید شد و ۱۱۹ قرارداد جدید و ۱۱ مرکز جدید ایجاد گردید.

مدیرکل سازمان بهداشت جهانی دام اضافه کرد: ۲۸ کارگروه جدید ایجاد و برای ۱۲۰۰ نفر آموزش داده شد. 

وی گفت: استراتژی‌های ما در برنامه در حال تدوین روی موضوعات ذیل متمرکز خواهد شد: مقاومت‌های آنتی‌میکروبی، بهداشت بیماری‌های آبزیان، امنیت زیستی آبزیان، رفاه حیوانات، کاهش تهدیدهای بیولوژیکی، کنترل بیماری‌ها و شفاف‌سازی.

دکتر مونیکا الیوا ضمن تأکید بر انجام ارزیابی سرویس‌های دامپزشکی کشورها نتایج بدست آمده تاکنون را خوب ارزیابی کرد.

در مراسم افتتاحیه oie، وزرای کشاورزی ۱۵ کشور سخنرانی کردند. وزرای کشاورزی کشورهای فرانسه، کلمبیا، بوتساوانا، ایتالیا، لبنان، زیمباوه، مغولستان و ازبکستان از جمله سخنرانان مراسم افتتاحیه بودند. محورهای سخنرانی وزرای کشاورزی، توسعه همکاری‌ها در زمینه بهداشت دام و تجارت فرآورده‌های دامی، مبارزه و ریشه‌کنی بیماری‌هایی مثل تب برفکی پی پی ار و آنفلوانزا، برنامه باقی‌مانده‌های دارویی، مقاومت‌های میکروبی، انجام برنامه ارزیابی خدمات دامپزشکی pvs، بیماری‌های مشترک انسان و دام، مقررات و استانداردهای دامپزشکی، امنیت غذایی و واکسیناسیون بوده است.

این اجلاس تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر