۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۴۹۶۰۴
فرمانده انتظامی کیش از توقیف سه فروند لنج صیادی حاوی سوخت قاچاق خبر داد و گفت: از این شناورها حدود 50 هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف و 9 خدمه آن دستگیر شد.

به گزارش پایداری ملی، علی‌اصغر جمالی صبح امروز در جمع خبرنگاران از کشف محموله سوخت قاچاق در آب‌های حوزه استحفاظی کیش خبر داد و اظهار داشت: شب گذشته در گشت‌زنی پرسنل پایگاه دریابانی کیش سه فروند شناور صیادی حامل سوخت قاچاق در حوالی جزیره فارور توقیف کردند.

وی افزود: حدود 50 هزار لیتر سوخت قاچاق در این سه شناور جاسازی شده بود، شناورها فاقد هرگونه مدارک حمل بار بودند و ادوات صیادی نیز به همراه نداشتند.

فرمانده انتظامی و پایگاه دریابانی کیش با اشاره به اینکه شناورها قصد خروج از آب‌های کشور و تحویل سوخت به شناورهای بیگانه را داشتند، گفت: در این عملیات تعداد 9 نفر همراه شناورها بودند که همگی دستگیر و تحویل مقام قضایی شدند.

جمالی، قاچاق سوخت و کالا را از عوامل مضر برای اقتصاد کشور برشمرد و با اشاره به نام‌گذاری سال 98 به عنوا سال رونق تولید گفت: از ابتدای سال پلیس طرح‌های ویژه‌ای را برای مقابله با قاچاق کالا و سوخت به اجرا گذاشته است، دریابانی کیش از ابتدای سال 98 تعداد 6 فروند شناور حاوی سوخت قاچاق با حدود 84هزار لیتر سوخت را کشف و توقیف کرده است، 26 نفر خدمه نیز همراه با این شناورها دستگیر شدند. 

وی با تأکید بر اینکه مقصد هیچ‌کدام از این شناورها جزیره کیش نبوده است، گفت: تمامی شناورهایی که تاکنون توقیف شده‌اند به سمت استان‌های همجوار به‌ویژه بوشهر در حرکت بودند، از ابتدای سال 3 فروند شناور حامل کالای قاچاق با ارزش حدود 40 میلیارد تومان توقیف شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر