۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۴۹۵۶۰
رئیس نیروگاه اتمی بوشهر:
رئیس نیروگاه اتمی بوشهر گفت: آمادگی برای شرایط اضطراری در نیروگاه اتمی بوشهر ارزیابی شد.
به گزارش پایداری ملی، حسین غفاری ظهر یکشنبه در نشست کارگروه پدافند غیرعامل استان بوشهر اظهار داشت: دستورالعمل نحوه کنترل و آمادگی برای شرایط اضطراری در نیروگاه اتمی بوشهر را در سال ۹۶ تدوین کردیم.

وی اضافه کرد: در این دستورالعمل چک‌لیست‌ها را آماده کردیم و ۴۱ ارزیاب را داشتیم که ۲۹ ارزیاب برای ۱۱ حوزه داخلی و ۱۲ نفر برای ۹ حوزه خارجی تعیین شدند.

رئیس نیروگاه اتمی بوشهر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تمرینات متعددی را در داخل نیروگاه داشتیم، ارزیاب‌های داخلی در این تمرینات شرکت داشتند و با وضعیت آشنا شدند و در هنگام برگزاری مانور اصلی به صورت کامل با سناریو آشنا بودند و می‌توانستند ارزیابی درستی از موضوع داشته باشند.

وی ادامه داد: حوزه داخلی شامل مدیریت حادثه، پشتیبانی فنی، کنترل فرآیند، تعمیرات، پایش پرتوی، امداد و نجات، فناوری اطلاعات و ارتباطات، تخلیه اضطراری، خدمات درمانی، حفاظت و امنیت هسته‌ای، حفاظت فیزیکی نیروگاه بود که مورد ارزیابی قرار گرفت.

غفاری بیان کرد: ارزیابی خارجی هم شامل ارتباطات و فناوری اطلاعات، آموزش و اطلاع‌رسانی، رصد و پایش، تأسیسات زیربنایی، فرماندهی حادثه، آموزش خودامدادی، جست‌وجو و نجات، امنیت عبور و مرور، مدیریت اجساد و اطفای حریق بود.

وی با اشاره به اینکه نقاط ضعف و قوت توسط ارزیابان مشخص شده است، تصریح کرد: چک لیست‌ها تهیه شده است و موارد به صورت ریز به ریز مورد بررسی قرار گرفته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر