۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۴۹۵۵۹
مشاور معاونت امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بابیان اینکه دشمن برای رسیدن به خواسته‌های خود بر گزینه‌های فرهنگی دست گذاشته گفت: تنها راه خنثی‌سازی این تهدیدات، تقویت خودآگاهی فرهنگی و اعتماد عمومی است.
به گزارش پایداری ملی، سعید جابری انصاری،مشاور معاونت امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز ۵ خرداد دراولین کارگروه فرهنگی پدافند غیرعامل در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بایان اینکه اشتراک‌گذاری تصمیمات فرهنگی با مردم گامی مؤثر در برابر آسیب‌ها محسوب می‌شود، اظهار کرد: برای رسیدن به این مضمون می‌توان از هوش فرهنگی استفاده کرد که به‌عنوان یکی از راهبردها برای مصون‌سازی در مباحث پدافندی مطرح است.

مشاور معاونت امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بابیان اینکه دشمن برای رسیدن به خواسته‌های خود بر روی گزینه‌های فرهنگی دست گذاشته اذعان کرد: تنها راه خنثی‌سازی این تهدیدات تقویت خودآگاهی فرهنگی و اعتماد عمومی است که در این راستا هر چه در این مسیر بیشتر گام برداریم به همان نسبت با تکانه‌های فرهنگی بیشتر مقابله خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای موضوع پدافند غیرعامل باید در مسیر هوش فرهنگی قرار گرفت که با انتخاب درست در زمان مناسب برای هوش فرهنگی می‌توان به ماندگاری تکنیک‌های فرهنگی کمک کرد که بر این اساس با تغییر طرز فکرها می‌توان تهدیدهای موجود را به فرصتی برای رشد و شکوفایی جامعه تبدیل کرد.

به گفته جابرای انصاری، شخصیت‌هایی مانند بایزید بسطامی، شیخ ابوالحسن خرقانی و شیخ علا الدین سمنانی توانستند تأثیر بسیاری در باورهای بومی بگذارند که در این راستا از همین ظرفیت‌های معنوی موجود باید استفاده و استعدادهای فرهنگی و هنری جدید را شناسایی کرد که این عوامل در حوزه پدافندی از منظر فرهنگ بسیار مهم است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر