۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۴۹۵۵۶
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: با توجه به شرایط ویژه کشور نباید تمرکز فعالیت‌ها تنها بر بنادر بزرگ باشد و باید به سمت توسعه بندرهای کوچک حرکت کرد که این امر نقش بسزایی در توسعه سایر مناطق مرزی استان، ایجاد اشتغال، تمرکز زدایی و پدافند غیرعامل دارد.
به گزارش پایداری ملی، ایرج حیدری در کارگروه ویژه مرز استان هرمزگان با اشاره به اهمیت توسعه مناطق مرزی استان اظهار داشت: با توجه به نقشی که توسعه فعالیت‌های بندری و گمرکی در توسعه مناطق مرزی و بهبود معیشت و زندگی مردم این مناطق دارد استاندار هرمزگان از بدو تصدی مسؤولیت تاکنون به صورت ویژه دریافت مجوز فعالیت مرزهای جدید بندری را در مناطق مختلف استان برای انجام فعالیت‌های تجاری و اقتصادی در این مناطق در دستور کار قرار داد که با موفقیت‌های چشمگیری و بی‌سابقه برای استان همراه بود.

وی در همین رابطه افزود: با پیگیری‌های مجدانه استاندار هرمزگان مجوز فعالیت چندین مرز رسمی بندری در مناطق مختلف استان نظیر شهرستان‌های جاسک، میناب، پارسیان، بندرعباس و ابوموسی از وزارت کشور دریافت شد که با فعالیت رسمی این مرزهای جدید بندری شاهد رونق بیش از پیش فعالیت‌های تجاری و اقتصادی در این مناطق خواهیم بود که در بهبود معیشت مردم این مناطق تاثیر بسزایی خواهد داشت.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با تاکید بر استقرار زیرساخت‌ها در مرزهای جدید بندری استان، اظهار داشت: با توجه به موافقت نمایندگان وزارتخانه‌های ذیربط نسبت به صدور فعالیت مرزهای جدید بندری در مناطق مختلف  هرمزگان دستگاه‌های اجرایی نسبت به استقراز زیرساخت‌های مورد نیاز در بنادر جدید نظیر زیرساخت‌های گمرکی، بندری و مرزبانی اقدام کنند.

حیدری خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط ویژه کشور نباید تمرکز فعالیت‌ها تنها بر بنادر بزرگ باشد و باید به سمت توسعه بندرهای کوچک حرکت کرد که این امر نقش بسزایی در توسعه سایر مناطق مرزی استان، ایجاد اشتغال، تمرکز زدایی و پدافند غیرعامل دارد.

وی گفت: توسعه بنادر کوچک از سیاست‌ها و راهبردهای استاندار هرمزگان است و جایگاه  بندری هرمزگان منوط به یکی دو نقطه نیست و باید از فرصت نگاه ویژه استاندار استان برای توسعه سایر مناطق استان نهایت بهره را برد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: دریافت مجوز فعالیت مرزهای جدید در مناطق مختلف استان در تاریخ هرمزگان بی‌سابقه بوده است و در این راه از همه ظرفیت‌ها بهره گرفته شد که با دستاوردهای خوبی برای استان همراه بود.

حیدری تصریح کرد: برای دریافت مجوز فعالیت مرزهای جدید تلاش‌های بسیاری صورت پذیرفت و وقت زیادی صرف شد و باید با بسیج امکانات و استقرار امکانات در مرزهای جدید زمینه فعالیت‌های بندری، تجاری و اقتصادی در این مناطق فراهم شود.

وی گفت: اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان، گمرک استان، سازمان صنعت معدن و تجارت و سایر دستگاه‌های ذیربط با همکاری فرمانداران زمینه فعالیت مرزهای رسمی جدید را با استقرار امکانات و زیرساخت‌ها در استان فراهم کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر