۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۴۹۴۷۹
رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: آلایندگی‌های زیست محیطی در منطقه ما بالاست و وضعیت مرگ و میر در اثر بیماری‌های ریوی اسفناک است.

به گزارش پایداری ملی، حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور امام جمعه رفسنجان با اشاره به جمعه آخر ماه مبارک رمضان روز قدس اظهار کرد: همه با حضور خود در راهییمایی روز قدس سنگ تمام بگذارند.

وی آزادسازی خرمشهر را حاصل کار مدیریت قوی دانست و افزود: در این شرایط سخت اقتصادی هم مدیر کارآمد و جهادی باید داشته باشیم مدیر باید از جای خود بلند شود راه بیفتد حتی مسیر شهرها را برای حل مشکلات طی کند.

رمضانی‌پور خاطرنشان کرد: زیرساخت‌هایی در شهرستان داریم اما مورد استفاده قرار نمی‌گیرد باید بستر اشتغال فراهم شود به‌ویژه در امر مقدس کشاورزی ضرورت دارد به کشت‌های گلخانه‌ای روی بیاوریم و جوانان به این سمت هدایت شوند.

امام جمعه رفسنجان بر حمایت بیش از پیش شرکت مس و رونق صنایع پایین دستی مس در رفسنجان برای ایجاد اشتغال تأکید کرد.

آلایندگی‌های زیست محیطی در منطقه ما بالاست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به طرح بسیج ملی کنترل فشار خون هدف این طرح را سنجش فشار خون افراد بالای ۳۰ سال و شناسایی مبتلایان به فشار خون در این رده سنی برای کنترل و مراقبت برشمرد و اظهار کرد: وضعیت استان کرمان نسبت به بقیه استان‌ها بهتر است.

علی اسماعیلی‌ندیمی بیان کرد: آلایندگی‌های زیست محیطی در منطقه ما بالاست و وضعیت مرگ و میر در اثر بیماری‌های ریوی اسفناک است.

وی با بیان اینکه ۲۸ درصد زنان در ایران و ۲۵/۷۳ درصد مردان فشار خون بالا دارند، افزود: وضعیت شهرستان انار نسبت به رفسنجان از لحاظ فشار خون بهتر است که به عامل تغذیه برمی‌گردد.

اسماعیلی‌ندیمی با بیان اینکه کسانی که مبتلا به فشار خون و تحت درمان دارویی هستند حدود۴۰ درصد هستند، گفت: وضعیت دریافت دارو مرتبط با فشار خون نسبتا خوب است.

مشکل در نظارت بازار

مجید فصیحی‌هرندی فرماندار رفسنجان با بیان اینکه ظرفیت‌های زیادی در شهرستان داریم که باید از آن استفاده کنیم، افزود: اگر موانع سرمایه‌گذاری برطرف شود، می‌توانیم اشتغال ایجاد و بیکاری‌ها را برطرف کنیم.

وی با تأکید بر اینکه هیچ نامه‌ای از سوی ارگانی نباید بی‌پاسخ بماند، ادامه داد: تا جایی که امکان دارد باید راهکاری برای مشکلات مردم پیدا کرد.

فصیحی‌هرندی خاطرنشان کرد: دستگاه‌هایی که امکان دسترسی مردم به خدماتشان را بیشتر کردند در رفسنجان شاخص هستند چون هماهنگی بیشتری داشتند.

وی با اشاره به اینکه در بحث صنعت و اشتغال و کارآفرینی مشکلاتی داریم که نیاز به بررسی دارد، اضافه کرد: در نظارت بازار مشکل داریم.

فرماندار رفسنجان تأکید کرد: بعضی قوانین ناکارآمد بوده و مؤثر عمل نمی‌کند و مسیر توسعه را سد کرده است همچنین مشکل دیگری که داریم گرانی یک بحث است اما تنوع قیمت برای یک کالا مشکل دیگری است که با آن مواجه‌ایم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر