۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۴۹۴۴۰
وزارت دفاع روسیه ادعای آمریکا درباره استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی در مناطق کاهش تنش را تکذیب کرد.

به گزارش پایداری ملی، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ایگور کوناشنکف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: ۱۹ مه هیچ‌گونه حمله شیمیایی در منطقه کاهش تنش ادلب صورت نگرفته است. تمام تلاش‌های وزارت خارجه آمریکا برای درست کردن داستان دیگری درباره حملات شیمیایی تنها سرپوش سیاسی بر تلاش‌های تروریست‌ها برای برهم زدن اوضاع ادلب و ایجاد فاجعه انسانی در آنجا و مجبور کردن جهان به قبول یک دروغ دیگر است.

وی گفت: درحالی که تنها منبع و شاهد عینی این حمله ادعایی تروریست‌های جبهه النصره هستند، جای تعجبی ندارد که وزارت خارجه آمریکا مجدداً برای قبولاندن دروغ دیگری به جهان درباره حمله شیمیایی در مناطق کاهش تنش تلاش کند. داستان‌های اخیر آمریکا درباره استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی در منطقه کاهش تنش ادلب درحالی منتشر شده که دیده‌بان حقوق بشر سوریه و کلاه‌سفیدها که به دست غرب ایجاد شده‌اند اعلام کرده‌اند که هیچ اطلاعی درباره مکان حمله ادعایی یا قربانیانش ندارند.

اخیراً گروه‌های تروریستی مدعی شدند که ارتش سوریه در شهرک کبانی حومه لاذقیه که جزو منطقه کاهش تنش است، از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.

از سوی دیگر منابع محلی و رسانه‌ای فاش کردند که گروه‌های تروریستی در حومه شمالی حماة و ادلب با کمک کارشناسان بلژیکی، فرانسوی و مراکشی قصد دارند حمله شیمیایی را در این مناطق انجام دهند و بهانه را برای آمریکا جهت حمله به سوریه ایجاد کنند.

به گفته منابع محلی در ادلب، تروریست‌های جبهه النصره طی چند ساعت گذشته نشست‌هایی را با تروریست‌های حزب الترکستانی و جیش العزه و کلاه‌سفیدها برگزار کرده و در جریان آن به این گروه‌ها دستور دادند که در صورت هرگونه پیشروی ارتش سوریه در حومه حماة، لاذقیه یا ادلب از گاز کلر استفاده کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر