۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۴۹۳۹۲
رییس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: در مقابل فضای مجازی آلوده که روز به روز بر دامنه آن افزوده می‌شود، نیازمند برنامه‌ریزی لازم برای انجام کار فرهنگی و ارزشی مطلوب هستیم و این برنامه‌ریزی باید به گونه‌ای باشد که عموم مردم نسبت به آسیب‌های فضای مجازی حساس شوند.
به گزارش پایداری ملی، علی‌اکبر گروسی با اشاره اهمیت رصد فضای‌مجازی اظهار کرد: فضای‌مجازی یک ظرفیت بزرگ است که با وجود ظرفیت‌بالای کاربردی آن در امورات روزمره، آسیب‌های جدی و خطرناکی را دارد که در صورت عدم رصد به‌موقع و انجام اقدامات پیشگیرانه، لطمات جدی را به فرد و جامعه وارد می‌کند.

وی افزود: در مقابل فضای مجازی آلوده که روز به روز بر دامنه آن افزوده می‌شود، نیازمند برنامه‌ریزی لازم برای انجام کار فرهنگی و ارزشی مطلوب هستیم و این برنامه‌ریزی باید به گونه‌ای باشد که عموم مردم نسبت به آسیب‌های فضای مجاز حساس شده و در جهت مقابله با آن به صورت خودجوش وارد عمل شوند.

رییس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: در شرایط کنونی که کشور با مشکلات مختلفی دست‌ و‌ پنجه نرم می‌کند، تمرکز دشمن بر روی جوسازی بین مردم از طریق فضای مجازی است که بعضا به صورت مقطعی موفق نیز بوده و لازم است با افزایش سواد استفاده از فضای مجازی بین عموم مردم، فرصت عرض‌اندام از دشمنان نظام مقدس اسلامی گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌ قضائی متولی رسیدگی به حوزه فضای مجازی نیست و ارگان‌های مختلفی در این حوزه فعال هستند که باید دست‌ در دست هم و تحت چتر حمایتی دستگاه قضائی نسبت به آگاه‌سازی در بین عموم مردم و همچنین مبارزه با آسیب‌های موجود فضای مجازی اقدام کنند.

گروسی در پایان گفت: انتظار ما این است ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر در این زمینه فعال شده و  سازنده و تاثیرگذار عمل کند و در انجام این مهم لحظه ای از کار خود باز نماند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر