۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۴۹۳۷۳
رئیس سازمان بسیج مستضعفین از بازسازی و نوسازی ۲۰ هزار واحد مسکونی سیل‌زده در کشور توسط بسیج خبر داد.
به گزارش پایداری ملی، سردار غلامحسین غیب‌پرور صبح امروز در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح «جهاد همبستگی ملی» و کمک به بازسازی و احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی مناطق سیل‌زده کشور در روستای «تازه‌آباد» شهرستان آق‌قلا در گفتگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: بسیج و سپاه در کشور بازسازی و نوسازی ۲۰ هزار واحد مسکونی آسیب دیده مناطق سیل زده را بر عهده گرفته که اوج آسیب‌هادر پنج استان کشور است.

وی ادامه داد: طبق تعامل با وزارت کشور و بنیاد مسکن، مقرر شد طرح «جهاد همبستگی ملی» اجرا شود که در آن طرح جدای از بودجه‌ای که دولت برای بازسازی و نوسازی قرار می‌دهد، سپاه همچون گذشته پای کار است و کمبودها را برطرف می‌کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: مرحله بازسازی و تعمیر در بسیاری از نقاط تمام شده و ما باید به سمت فاز احداث باید برویم و در فاز احداث پیش‌بینی ما این است بتوانیم ظرف مدت ۶ ماه آن کار جهادی را انجام دهیم و صدها گروه جهادی در مناطق سیل زده حضور دارند و حتی در ماه مبارک رمضان کار را رها نکردند.

غیب‌پرور گفت: اولویت کار ما مناطق روستایی آن هم خانواده‌های بهزیستی و کمیته امداد است.
وی تاکید کرد: اگر شیرینی خدمت در کام مردم بنشیند انقلاب ما بیمه خواهد شد و در موضوع سیل این زمینه فراهم است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین درباره آمار احداثی و تعمیری بودن منازل آسیب دیده بیان کرد: متاسفانه آمار تعمیراتی رو به افزایش است و دلیل آن ایحاد ترک‌های شدید و آسیب‌های پس از خشک شدن مناطق و گرم شدن هوا است.

غیب‌پرور گفت: در حال حاضر آمارها نشان می‌دهد ۵۰ درصد احداثی و ۵۰ درصد تعمیراتی است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر