۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۴۹۳۶۸
رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک گفت: اتصال برق و آتش سوزی به بیش از ۱۹۴ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک خسارت وارد کرده است.
به گزارش پایداری ملی، سید هدایت اله موسوی، اظهار داشت: تهیه و تجهیز کشاورزان شهرستان اندیمشک به آخرین لوازم و استانداردهای روز کنترل و مهار آتش سوزی و دیگر حوادث طبیعی ضروری است.

وی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی برای آشنایی کشاورزان و افزایش آگاهی فعالین این حوزه به منظور مقابله با حوادث احتمالی جدی انجام  شده  و از تمام ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از کشاورزان شهرستان استفاده می‌کنیم.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک با اشاره به آتش سوزی اراضی کشاورزی روستاهای پیروالی و پره کبود، عنوان کرد: در این حادثه به 194 هکتار از اراضی کشاورزی بخش الوار گرمسیری شهرستان اندیمشک خسارت وارد شده است.

وی با بیان این که میزان خسارت وارد شده به اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک پس از حادثه آتش سوزی اخیر بین 20 تا 100 درصد است، گفت: در این حادثه به اراضی کشت و تولید گندم شهرستان اندیمشک، خسارت جدی وارد شده است.

موسوی علت این حادثه را رعد و برق و نقص فنی خطوط انتقال نیرو به همراه صاعقه و طوفان دانست و بیان کرد: علت نهایی حادثه آتش سوزی اراضی کشاورزی بخش الوارگرمسیری شهرستان اندیمشک، پس از بررسی و کارشناسی مورد نیاز اعلام می‌شود.


وی با اشاره به لزوم جبران خسارت کشاورزان  بخش الوار گرمسیری پس از این حادثه اخیر، خاطر نشان کرد: پس از اطلاع از بروز آتش سوزی تمام تجهیزات موجود برای خدمت رسانی به کشاورزان و کنترل و مهار آتش سوزی به منطقه و محل حادثه اعزام شد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک ادامه داد: آتش سوزی اراضی گندم بخش الوار گرمسیری شهرستان اندیمشک با همکاری اهالی بومی و کشاورزان منطقه به صورت کامل مهار شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر