۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۴۹۳۶۴
مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان مرکزی گفت: سند جامع آموزشی برای شورای هماهنگی اعضای مدیریت بحران در استان مرکزی تدوین شد.
به گزارش پایداری ملی، حمیدرضا غیاثی، با اشاره به بحران سیل اخیر اظهار داشت: بعد از وقوع بحران سیل خسارت‌های ناشی از بارش باران و سیلاب در استان مرکزی از طریق فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی در 3 بخش زیرساخت، مسکن شهری و روستایی و بخش کشاورزی جمع بندی و تحویل سازمان مدیریت بحران و وزارت کشور شد.

وی افزود: خسارت‌های ناشی از سیل در قرارگاه بازسازی و نوسازی در حال بررسی بوده که بعد از آن با پیگیری‌های انجام شده استان مرکزی سهم خود را از کمک‌های بلاعوض و تسهیلات  دریافت می‌کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان مرکزی تصریح کرد: امسال استان مرکزی با سرمازدگی محصولات کشاورزی روبه‌رو بوده که در درجه نخست برای کشاورزان از اهمیت بالایی برخوردار است، بنابراین تمام آمار خسارت‌های ناشی از این موضوع  جمع‌آوری و به وزارت کشور  انعکاس داده شده است.

غیاثی با اشاره به تکوین سند آموزشی برای شورای هماهنگی اعضای مدیریت بحران در سال گذشته ادامه داد: در این سند برنامه‌های همه دستگاه‌های استان مرکزی تدوین شده و موضوع ارزیابی، نظارت و تشویق دستگاه‌های فعال نیز به صورت آئین‌نامه پیوست سند است، در این راستا گروه پایشی تشکیل شده که براساس برنامه‌های داده شده استان مرکزی را پایش می‌کنند.

وی بیان کرد: اصل برنامه‌های ما براساس پیشگیری و آموزش است در این راستا همه اعضا از آمادگی خوبی برخوردارند، مدیریت بحران استان مرکزی در کشور به دلیل مدیریت خوبی که داشته از طریق وزیر و معاون رئیس جمهور  تقدیر شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان مرکزی ادامه داد: استان مرکزی وضعیت نسبتا خوبی دارد که برای بهتر شدن این وضعیت در صدد اجرای برنامه‌های آموزشی متفاوتی درسطح استان مرکزی هستیم تا سطح آمادگی و پیشگیری در استان مرکزی بیشتر شود، این آموزش به این صورت بوده که هر دستگاهی خود آموزشیار اعلام و جامعه هدف خود را مشخص کرده، در طی سال  برای جامعه هدف خود آموزش گذاشته بعد از آن نیز گروه پایش مدیریت بحران استان مرکزی میزان آموزش و اثر بخشی آنها را بررسی می‌کند.

غیاثی عنوان کرد: این آموزش هر سال در 40 عضو دستگاه انجام می‌شود، لازم به ذکر بوده که هر دستگاهی از ما  تقاضای آموزش کند آمادگی آموزش را در هر سطح دلخواه برای آن دستگاه داریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر