۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۴۹۳۵۲
جلسه کارگروه تخصصی صنعت، معدن و تجارت پدافند غیرعامل استان گیلان با حضور امیر محمد پور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان، فرهاد دلق پوش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف، مدیر بازرگانى دولتى ایران، جانشین عملیات مرزبانى استان و جمعى از اعضاى هیات علمی دانشگاه ها در سالن جلسات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، جلسه کارگروه تخصصی صنعت، معدن و تجارت پدافند غیرعامل استان گیلان با حضور امیر محمد پور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان، فرهاد دلق پوش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف، مدیر بازرگانى دولتى ایران، جانشین عملیات مرزبانى استان و جمعى از اعضاى هیات علمی دانشگاه ها در سالن جلسات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه امیر محمدپور مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری گیلان ضمن تبریک میلاد کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی (ع) به کرامت و بخشندگی این امام بزرگوار اشاره نمود و عنوان کرد: امام حسن مجتبی (ع) نسبت به نیازمندان جامعه بسیار دلسوز بودند و با اقشار مستضعف و کم‌درآمد همراه و همنشین می‌شدند و دردِ دلِ آن‌ها را با جان و دل می‌شنیدند و به آن ترتیب اثر می‌دادند، و در این حرکت انسان‌دوستانه جز خداوند را مدنظر نداشتند.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان گفت: آمریکا با همراهی جبهه دشمنان انقلاب با استفاده از فضای های عملیات سایبری، تحرکات نظامی و عملیات رسانه ای جنگی تمام عیار با کشورمان را دنبال می کند و همچنین دشمن، تمامی فشار های اقتصادی را به کشور تحمیل کرده است.

محمد پور اذعان داشت: هدف ما ایجاد احساس امنیت در تمامی حوزه ها برای مردم است و از طرفی این احساس امنیت باید به گونه ‌ایی مستمر دنبال شود و همچنین لازم است که روز به روز مصونیت خود را در برابر حوادث و تهدیدات افزایش دهیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان به تشریح وظایف کارگروه تخصصی صنعت، معدن و تجارت شورای پدافند غیرعامل استان پرداخت و بیان کرد: بررسی و پیش بینی آسیب پذیری های صنایع، معادن و مراکز تجاری و بازرگانی مرتبط با امور مردم با طبقه بندی مهم در سطح استان، شناسایی، طبقه بندی و اولویت بندی مراکز مهم صنعتی، معدنی و تجاری در سطح استان، ذخیره سازی اقلام مورد نیاز برای صنایع حوزه نان و غذا و صنایع مربوط به خدمات و نیازمندی های ضروری مردم و سامانه های تجاری ، بازرگانی و معدنی و تدوین دستورالعمل های مورد نیاز برای تامین نیازمندی های مردم از جمله این شرح وظایف می باشد.

محمد پور به نقش اساتید دانشگاه در این حوزه اشاره کرد و گفت: وقتی شایعه می شود که کالایی قرار است گران شود، شاهد صفوف طولانی و هجوم مردم هستیم که بعضا این صفوف بدون نیاز افراد می باشد و فقط بار روانی حاکم سبب این موضوع می شود ازین رو نقش اساتید دانشگاهی در فرهنگ سازی این حوزه مهم و قابل توجه است.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان ادامه داد: در چند سال اخیر نیز مقام معظم رهبری با احاطه به نقشه های دشمن، با اعلام وضعیت جنگی در حوزۀ اقتصاد، توجه مردم و مسئولان کشور را به این خطر بزرگ و تهاجم گسترده جلب کرده اند و بر اساس اصل 110 قانون اساسی، اعلام جنگ و صلح کشور برعهده رهبری می باشد و در این وضعیت، مقام معظم رهبری در تاریخ بیستم بهمن ١٣٩٢ ، کشور را درگیر جنگ تمام عیار اقتصادی ترسیم کردند.

محمد پور به تشریح نقش قرارگاه پدافند اقتصادی پرداخت و گفت: این قرارگاه با هدف کاهش آسیب پذیری اقتصادی، مقاوم سازی اقتصاد، تداوم چرخۀ تولید و در نهایت مصون سازی اقتصادی در برابر تهدیدها و اقدامات خصمانه و مخرب دشمن، به تدوین سیاستهای مختلف و برنامه ریزی اقدام کرده است.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه فرهاد دلق پوش، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان به سخنرانی پرداخت و حاضرین در این جلسه نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

همچنین در پایان این جلسه احکام صادره از سوی رئیس کارگروه صنعت، معدن و تجارت استان به اعضای هیات علمی دانشگاه ها اهدا گردید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر