۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۴۹۳۳۵
مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان با اشاره به سرانه مصرف برق خانگی درکشور گفت: ما بیش از سه هزار کیلووات که سه برابر مصرف انرژی نسبت به کشورهای اروپایی است در کشور مصرف انرژی داریم.

به گزارش پایداری ملی، عظیم بلبل آبادی پیش از ظهر امروز در نشست خبری در سالن کنفرانس برق منطقه‌ای با اشاره به وظایف شرکت سهامی برق منطقه‌ای اظهار کرد: وظایف اصلی شرکت برق از سه محور تولید، انتقال و توزیع تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به استقرار هشت نیروگاه برق در سطح استان گیلان گفت: دو هزار و ۸۶۶ مگابایت مصرف برق در این نیروگاه‌ها داریم و در آینده‌ای نزدیک از نیروگاه 25 مگابایتی مستقر در بندرانزلی نیز با یک‌صد میلیارد تومان بهره‌برداری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سهامی توزیع برق منطقه‌ای گیلان مهم‌ترین وظیفه شرکت سهامی برق را، تأمین برق برای ملت ایران دانست و تصریح کرد: برخلاف تمام چالش‌های موجود برای عدم وجود برق کافی در کشور، موفق شدیم در سال گذشته حدود ۹۶ میلیارد تومان پروژه را به بهره‌برداری برسانیم که از این میزان، ۱۲۰ میلیارد تومان در سطح انتقال و فوق توزیع به بهره‌برداری رسید.

بلبل آبادی با اشاره به افزایش 400 مگا آمپری و افزایش 6 درصدی درزمینهٔ توزیع برق در دو سال گذشته گفت: رشد هفت‌درصدی در مصرف سال گذشته نسبت به سال 96 نشان‌ از رونق تولید و اشتغال‌زایی در این شرکت دارد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیشترین مصرف در ۹ مرداد به میزان هزار و ۸۳۵ مگابایت بود، بیان کرد: این آمار نشان‌دهنده این است که میزان تولید بیش از میزان مصرف بوده و استان گیلان از شرایط مطلوبی نسبت به شهرهای تهران و مازندران درزمینهٔ تولید و صادرات برخوردار است.

مدیرعامل شرکت سهامی توزیع برق منطقه‌ای گیلان با تأکید بر نیاز برای احداث شبکه‌های جدید در حوزه شبکه انتقال افزود: در بخش شبکه انتقال و فوق توزیع میزان اعتبار متناسب با رشد مصرف در استان گیلان درنظرگرفته شده است.

بلبل آبادی با اشاره به کمبود منابع مالی در شبکه انتقال برق استان گیلان در دی‌ماه سال ۹۷ گفت: برای رفع این مسئله راهکارهای مختلفی منجر به بروز ایده‌ای تحت عنوان ایده به‌کارگیری ظرفیت آزاد موجب بهره‌برداری در شبکه شد.

وی با اشاره به پرهزینه بودن صنعت برق در کشور افزود: باید در مصرف انرژی به‌صورت عام و مصرف برق به‌صورت خاص صرفه‌جویی شده و استفاده از برق بهینه و هوشمند شود‌.

مدیرعامل شرکت سهامی توزیع برق منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه در سطح کشور و در تابستان ۲۱ هزار مگابایت از ۵۷ هزار مگابایت برق، مورداستفاده وسایل سرمایشی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: برای هر کیلوبایت تولید انرژی برق از طریق سوخت‌های فسیلی حدود ۸۵۰ گرم گازهای مختلف آلاینده محیط وارد جو زمین می‌شود که در سال ۹۶ برای مصرف کل کشور معادلی حدود ۲۵۲ میلیون تن گازهای آلاینده محیط وارد جو شد.

بلبل آبادی با بیان اینکه سرانه مصرف برق خانگی در کشور بیش از سه هزار کیلووات و معادل سه برابر مصرف انرژی نسبت به کشورهای اروپایی است، گفت: در سراسر جهان ۴۵ میلیارد دلار برای انواع حامل‌های انرژی هزینه پرداخت می‌شود که ارزان بودن قسمت انواع حامل‌های انرژی در کشور موجب بهره‌وری پایین آن می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر