۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۴۹۳۳۴
رئیس پلیس فتا استان مرکزی از شیوه جدید کلاهبرداری با درج آگهی استخدام در سایت‌های رایگان تبلیغاتی خبر داد و گفت: شهروندان قبل از واریز هر گونه وجه نقد، از صحت این آگهی ها مطلع شوند.
به گزارش پایداری ملی،  سرهنگ احسان آنقی اظهار داشت: در چندین مورد از پرونده‌های تشکیلی در پلیس فتا، افرادی کلاهبردار با درج و انتشار آگهی‌های تبلیغاتی استخدام در شرکت‌ها و مراکز دولتی در سایت‌های اینترنتی درج تبلیغ رایگان، از تعدادی شهروندان کلاهبرداری‌های گسترده ای داشته اند.
وی افزود: این افراد بعد از تماس با فرد متقاضی کار، با چرب زبانی نسبت به جلب نظر قربانیان خود اقدام کرده و بعد از جلب اعتماد او، مبالغی به عنوان هزینه ثبت نام از آن‌ها اخذ کرده و بعد از آن دیگر پاسخگوی تلفن همراه خود نمی‌شوند.

آنقی بیان داشت: شهروندان توجه داشته باشند هرگونه گزینش در شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی با شرایط و ضوابط خاص و بر اساس نیازمندی شغلی اداره مربوطه صورت می‌گیرد و اغلب این سازمان‌ها از طریق فراخوان‌های عمومی و یا آگهی در سایت‌های خبری معتبر، نشریات و … اقدام به جذب نیروی کار مورد نیاز خود می‌کنند و نیازی به واسطه و دلال برای پرداخت پول برای استخدام نیست.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: همشهریان و کاربران در صورت مواجهه با چنین تبلیغاتی قبل از واریز هرگونه وجه ضمن بررسی آدرس و مجوز شرکت استخدام کرده و حتماً از صحت و سقم این گونه آگاهی‌های استخدام اطمینان حاصل کنند.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی در پایان از هموطنان درخواست کرد در صورت مواجهه با موارد مشکوک، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش تماس با ما به کارشناسان پلیس فتا گزارش دهند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر