۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۴۹۲۹۰
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان:
زنجان-رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کنونی رونق تولید، نبود اطلاعات دقیق و برنامه‌ریزی‌های کارشناسانه است.
به گزارش پایداری ملی، شهرام طهماسبی شامگاه سه شنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان زنجان که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور در محل استانداری زنجان برگزار شد، با بیان اینکه دو موضوع بهره‌وری و اقتصاد دانش‌بنیان همواره از سال گذشته تا به امروز پای ثابت دستور جلسات اقتصاد مقاومتی استان بوده است، افزود: خوشبختانه زنجان جزو استان‌هایی است که از این دو ظرفیت برخوردار است.

وی با بیان اینکه تحقق حداکثری اهداف جلسات اقتصاد مقاومتی از جمله اولویت‌های استان بوده و در همین راستا پارسال شاهد تحقق ۹۲ درصد مصوبات این جلسات در استان بودیم، تصریح کرد: خوشبختانه یکی از کارگروه‌های ذیل جلسات اقتصاد مقاومتی، کارگروه اقتصاد دانش‌بنیان است که در همین راستا و با برگزاری جلسات کارشناسانه، گام‌های خوبی در راستای بهبود وضعیت اقتصاد استان برداشته شده است.

طهماسبی با تاکید بر اینکه امروز باید به صورت همه جانبه در راستای رفع دغدغه‌ها و موانع رونق تولید برداریم، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین این دغدغه‌ها، نبود اطلاعات دقیق و برنامه‌ریزی‌های کارشناسانه است که تلاش شده است تا با اهتمام به این مهم، گام بلندی در راستای تحقق رونق تولید برداشته شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه تاکنون ۱۲۳۸ پروانه بهره‌برداری با ۷,۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و اشتغال ۴۲ هزار نفر در حوزه صنعت صادر شده است، افزود: خوشبختانه رشد اتفاق افتاده در شاخص‌های صنعتی و سرمایه‌گذاری استان ناشی از فضای کسب و کار، قدرت بخش خصوصی و حمایت مدیران است.

ناصر فغفوری با یادآوری اینکه سهم زنجان از صدور جواز تاسیس‌ها در کشور ۳ درصد و از لحاظ سرمایه‌گذاری حدود ۴ درصد است که بیش از ۲ برابر نسبت به سهم جمعیت و وسعت استان است، ادامه داد: طی دو سال گذشته هیچ واحد تولیدی در استان تعطیل نشده و ۵۹۶ فقره درخواست سرمایه‌گذاری در سال ۹۶ وجود داشت که این میزان با ۲۸ درصد رشد در سال گذشته به ۷۶۳ مورد رسید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر