۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۴۹۲۵۵
وزارت دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح در بیانیه‌ای به مناسبت روز ملی بهره‌وری و بهینه سازی مصرف، اعلام کرد: بهره گیری از سه عنصر کیفیت، هزینه و زمان در وزارت دفاع موجب افزایش قدرت دفاعی به منظور حفظ منافع ملی کشور شده است.
به گزارش پایداری ملی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بیانیه‌ای به مناسبت روز ملی بهره‌وری و بهینه سازی مصرف، اعلام کرد: استفاده مفید، کارآ و اثربخش از توانایی ها، امکانات و منابع در دسترس، یکی از راهبردهای مهم  وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به شمار می رود.

در متن این بیانیه آمده است: در شرایط کنونی و در سالی که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به نام سال "رونق تولید" نامگذاری شده است، می بایست این مهم بیش از هر زمان دیگری مورد توجه جدّی مدیران و کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح قرار گیرد.

امروزه رمز بقاء و تمرکز هر سازمانی بر سه عنصر کیفیت ، هزینه و زمان نهاده شده است. این سه عنصر ، مثلثی راهبردی را تشکیل داده اند که در واقع می توان آنها را ابزارهای کاربردی بهره وری اطلاق نمود. بهره گیری از این عناصر در حوزه دفاع و پشتیبانی ، موجب افزایش قدرت دفاعی به منظور حفظ منافع ملی کشور شده است.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با مبنا قراردادن تحقق اهداف بهره وری در انجام کلیه ماموریت ها ، برنامه ها و فعالیت های خود ، اصول حاکم بر بهره وری را در این وزارتخانه نهادینه ساخته و آنرا سرلوحه  خود قرار داده است. استفاده مفید ، کارآ و اثربخش از توانایی ها ، امکانات و منابع در دسترس، یکی از راهبردهای مهم  وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به شمار می رود.

هم اکنون بهره گیری از نیروی انسانیِ کارآمد و متخصص ، رکن اصلی بهره وری در وزارت دفاع محسوب می گردد و پایبندی کامل به ارزشهای دینی ، وجدان کاری ، فرهنگ ها و ارزش های مذهبی و سازمانی سرلوحه تمامی اعمال کارکنان این وزارتخانه می باشد.

این بیانیه می افزاید: تلاش نموده ایم تا بهبود  مستمر بهره وری را در همه حوزه های تحقیقاتی ، تولیدی و خدماتی به عنوان یک الزام تلقی و با ایجاد نظامی پویا و پایدار در مدیریت بهره وری بر آموزش و توانمند سازی نیروی انسانی، افزایشِ تحقیق و توسعه، استفاده از علم و دانش در اداره امور، بهبود کیفیت و استاندارد سازی، بومی سازی مواد و قطعات وارداتی، رضایتمندی کامل نیروهای مسلح بعنوان ذینفعان ، توانمند سازی و توسعه شبکه همکاران تأکید و آنرا عملیاتی نمائیم.

تخصیصِ هدفمند منابع به فعالیت‌های ارزش آفرین، اصلاح مستمر الگوی مصرف و تمرکز بر مدیریت و کنترل هزینه‌ها از دیگر برنامه های این وزارتخانه برای ارتقاء و بهبود کیفیت بهره وری است.

سعی نموده ایم تا با بکارگیری اثربخش فناوری اطلاعات و ارتباطات بعنوان زیرساخت ارتقاء بهره وری، ارزیابی مستمّر از آن در همه حوزه ها و سطوح سازمانی به منظور شناسایی و تحلیل مسائل، تهیه و اجرای برنامه های بهبود داشته باشیم.

این بیانیه در ادامه از کلیه کارکنان، کارشناسان و مدیران وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در همه سطوح سازمانی درخواست نموده است تا با هدف بهبود مستمر بهره وری در جهت ارتقا و افزایش قدرت دفاعی کشور تلاش و کوشش مضاعف نمایند و خود را ملزم و متعهد به رعایت این اصول بدانند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر