۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۴۹۲۲۷
نیروهای امنیتی پاکستان با دستگیری ۱۴ تن از اعضای انجمن ملی گرای بلتستان تحت حمایت سازمان جاسوسی هند مقادیر زیادی اسلحه، مهمات جنگی و مواد منفجره از این گروه کشف کردند.

به گزارش پایداری ملی، پروژه مخفی تروریستی و ناامن سازی سازمان اطلاعاتی هند "را" در منطقه گلگیت بلتستان پاکستان توسط سازمان اطلاعات پاکستان (آی اس آی) خنثی و متلاشی شد.

نیروهای امنیتی با دستگیری 14 تن از اعضای انجمن ملی گرای بالاورستان نیشنل فرنت (BNF) و گروه حمید، مقادیر زیادی اسلحه، مهمات جنگی و مواد منفجره کشف کردند.

این انجمن ملی گرا با هدف جذب نیروی جوان برای عملیات های تروریستی در حال فعالیت برای سازمان اطلاعاتی "را" در منطقه گلگت بلتستان مشغول به فعالیت بودند که در تور اطلاعاتی نیروهای پاکستانی افتادند.

گفتنی است رئیس انجمن به نام عبدالحمید خان به همراه سه فرزند و همسرش توسط سازمان اطلاعاتی "را" در سال 1999 میلادی ابتدا به کشور نپال و سپس به هند انتقال داده شدند.

به گفته منابع اطلاعاتی پاکستانی نامبرده تحت نظر یکی از فرمانده سازمان اطلاعات هند "را" بود. هند اسناد و مدارک هویتی هندی برای انجام تجارت و دیگر امور به عبد الحمید داده بود و هزینه های تحصیل فرزندان نامبرده را در اروپا پرداخت نیز پرداخته بود.

این منابع عنوان کرده اند که عبدالحمید برای سخنرانی بین المللی ضد پاکستان در سال 2007 به بروکسل رفت و  هند برای عملیات ها  در منطقه گیلگت مبلغی به ارزش یک میلیارد روپیه را پرداخت کرده بوده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر