۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۴۹۱۸۸
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان:
جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان رضوانشهر با حضور امیر محمدپور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان، محمد مهدی مظفری فرماندار شهرستان رودبار معاونین فرمانداری و جمعی از بخشداران، مدیران و روسای ادارات و نهادهای این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان رضوانشهر برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی؛ جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان رضوانشهر با حضور امیر محمدپور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان، محمد مهدی مظفری فرماندار شهرستان رودبار معاونین فرمانداری و جمعی از بخشداران، مدیران و روسای ادارات و نهادهای این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان رضوانشهر برگزار شد.

امیر محمدپور مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری گیلان در این جلسه ضمن گرامیداشت مقام شهدای دفاع مقدس و شهدای مدفع حرم شهرستان رضوانشهر اظهار داشت: خداوند متعال دو قاعده استراتژیک پدافندی را به مؤمنان آموخته است چنانکه در آیه 60 سوره شریفه انفال فرموده است؛ در برابر دشمنان آنچه در قدرت و توان دارید از نیرو و نفرات و سازوبرگ جنگی و اسبان ورزیده آماده کنید تا به‌وسیله آن‌ها دشمن خدا و دشمن خودتان و دشمنانی غیر ایشان را که نمی‌شناسید، بترسانید؛ و هر چه درراه خدا هزینه کنید، پاداشش به‌طور کامل به شما داده می‌شود و مورد ستم قرار نخواهید گرفت.

در جنگ تمام عیار اقتصادی و رسانه ای هستیم
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان گفت: ما امروز در فضای جنگ تمام‌عیار با آمریکا و جبهه دشمنان انقلاب و نظام اسلامی هستیم و این فضا ترکیبی از عملیات روانی و عملیات سایبری، تحرکات نظامی، دیپلماسی عمومی و القای رعب و وحشت است و در این نبرد لحظه‌ای از اندیشیدن به آمریکا و تمرکز بر دشمن، تشخیص راهبردها و الگوی رفتاری آن نباید غافل شویم.

وی تحولات و رخدادهای اخیر را کارگاه آمریکاشناسی پیشِ‌روی ملت‌ها قلمداد و تصریح کرد: دشمنان دیگر ما هم مثل آمریکا قاعده‌مند عمل می‌کنند و هرگاه احساس خطر می‌کنند از ما دور می‌شوند؛ آنها بر این باور بودند که هرچه فشار را تشدید کنیم، ایرانی‌ها عکس‌العمل نشان نمی‌دهند، اما با تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات اخیر جمهوری اسلامی مفروضات آنها فرو ریخت.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان:عمده کار و فعالیت پدافند غیر عامل در زمان صلح باید انجام شود / امید به آینده را در دل مردم ایجاد نماییم

مقام های پنتاگون : برنامه‌ای برای جنگ با ایران وجود ندارد

مجله آمریکایی 'تایم' بامداد شنبه گزارش داد: از نظر پنتاگون زمانی می توان از وجود 'برنامه نظامی' واقعی سخن گفت که طرحی برای حمله و جنگ به رئیس جمهوری تسلیم شود، و پیش از آن همه گفته ها در حد گمانه زنی است.

تایم اضافه کرد: سه مقام نظامی(عضو پنتاگون) فعال در برنامه‌ریزی و نظارت بر نیروهای آمریکایی در منطقه گفته‌اند، هیچ طرح واقعی و قابل اجرا یا چیزی شبیه آن برای اعزام گسترده نیرو به منطقه خلیج فارس وجود ندارد.

متاسفانه عده ای در کشور همراه رسانه های معاند نظام حرف از جنگ می زنند رهبری عظیم الشان کشورمان حرف را تمام کرد و فرمودند این که حالا بعضی هم مسئله‌ی جنگ را در روزنامه و در فضای مجازی و مانند اینها مطرح میکنند حرف بیخودی است. جنگی بنا نیست انجام بگیرد و به توفیق الهی انجام هم نخواهد گرفت. نه ما دنبال جنگیم، آنها هم به صرفه‌شان نیست که دنبال جنگ باشند و میدانند که به صرفه‌شان نیست. ما هم که خب اهل ابتدا به کارِ نظامی نیستیم ــ هیچ وقت نبودیم، الان هم نیستیم ــ این برخورد، برخورد اراده‌ها است؛ این رویارویی، رویارویی اراده‌ها است؛ و اراده‌ی ما از آنها قوی‌تر است. ما علاوه‌ی بر اراده‌ی قوی، توکّل به خدا را هم داریم.

امروز تهدیدات علیه ایران، تهدیدات ترکیبی است

امیرمحمدپور با اشاره به اینکه امروز تهدیدات علیه ایران، تهدیدات ترکیبی است، گفت: این تهدیدات ترکیبی از عملیات روانی برای به کارگیری رسانه علیه ما و همچنین ترکیبی از عملیات شناختی برای اثرگذاری در افکار عمومی در راستای استراتژی جنگ اقتصادی و تحریک بازار ما است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ادامه داد: حوزه جنگ اقتصادی و اعمال تحریم ها در حوزه کالاها و بانکی و همچنین حوزه امنیت به عنوان ارزشمندترین سرمایه و دارایی تولید شده توسط جمهوری اسلامی در منطقه، محور این تهدید ترکیبی را شامل می شود.
وی با بیان اینکه در این تهدید، مردم بستر اصلی هستند، افزود: رسانه ها و شبکه های اجتماعی برای این مسئله به شدت به کارگرفته می شوند.

امیر محمدپور با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب، چارچوب کلی دفاع در برابر این تهدیدات را ترسیم فرموده اند، تصریح کرد: ایشان فرمودند که جنگ نمی شود و ما مذاکره نمی کنیم و براین اساس، استراتژی اول مبنی بر بستن راه مذاکره را برای ما ترسیم کردند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان یادآور شد: نکته و مولفه بعدی این استراتژی، حمایت همه جانبه ازدولتمردان است بر این اساس رویکرد اساسی، حمایت از دولت است و باید به این مسئله توجه ویژه شود.

وی اظهار داشت نکته بعدی بر اساس فرمایش رهبری گزینه قطعی ملّت ایران، مقاومت در مقابل آمریکا است

 با راهبرد تاب آوری ملی می توانیم از تهدیدات عبورکنیم

امیر محمدپور با اشاره به اینکه عناصر اصلی این راهبرد مقاومتی حاکمیت، دولت و مردم هستند، گفت: در واقع با راهبرد تاب آوری ملی می توان سه عنصر مذکور را به هم اتصال داد و از تهدیدها عبور کرد.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان تأکید کرد: در بعد حاکمیت ملی باید تکیه بر وحدت ملی برای همه عناصر اصلی این راهبرد مدنظر قرار گیرد و باید همگی تحت هدایت رهبر معظم انقلاب که پرچمدار انقلاب هستند، شکل گیرد.
وی ادامه داد: ما امروز در حال عبور از تحریم های ظالمانه غربی ها علیه خودمان هستیم و در عمل این مسئله باید از سوی مردم حس شود که دولت در این زمینه باید تقویت شود و باید این تصویر را به مردم ارائه دهد و نقش خود را در این راهبرد به خوبی ایفا کند و ازین رو وظیفه ما ایجاد امید در دل مردم است.

 عمده فعالیت پدافند غیر عامل در زمان صلح باید انجام شود
عمده کار و فعالیت پدافند غیر عامل در زمان صلح باید انجام شود یعنی زمانی که وارد جنگ نشده و کار پدافند، آماده سازی کشور برای شرایط تهدید و جنگ است تا کشور بتواند روی پای خودش بایستد و به فرموده مقام معظم رهبری، پدافند غیر عامل یعنی مصون سازی کشور از درون مصون سازی نماید به شکلی که اگر جنگ و تهدیدی علیه کشور عملی شد اثری بر کشور نداشته باشد .
مدیرکل پدافند غیرعامل استان گیلان در ادامه با تعریف پیکره کشور، اظهار داشت؛ کل پیکره کشور یعنی، زیرساخت ها و رو ساخت ها، جامعه به معنی مردم و جمعیت و دستگاه ها یعنی نظام اجرایی کشور و نظام حکومتی و حکمرانی در واقع تعریف پدافند غیرعامل از منظر مقام معظم رهبری هستند، این تعریف پدافند غیرعامل را در مثلثی قرار می دهد که سه ضلع آن کل پیکره کشور را ایجاد می‎کند و در واقع این سه مولفه شاکله حکومت را تشکل می‌دهند، در واقع شان نزول حکومت ها نیز ارائه خدمات به مردم، اداره، پشتیبانی و تامین نیازمندی‌های آنان است، به‌ تعبیری پدافند غیرعامل از مردم،زیرساخت های کشور،نظام مدیریتی ومدل حکمرانی کشور حفاظت می‌کند؛
وی ادامه داد : وظیفه ما دولت مردان این است که در این جنگ اقتصادی از معیشت مردم صیانت کنیم تا حد امکان تهدیدات اقتصادی دشمن بر سفره مردم اثر نگذارد.

رضوانشهر، شهرستان حائز اهمیت استان است
محمد پور به ویژگی های حائز اهمیت رضوانشهر پرداخت و عنوان کرد: شهرستان رضوانشهر با قرار گیری در جوار دریای خزر، قرار گیری در مسیر مواصلاتی بزرگراهی رشت به آستارا و همچنین مسیر ریلی در آینده، قطب تولید محصولات کشاورزی نظیر برنج در استان ، همچنین قرار گیری در هر دوی مناطق جلگه ای و کوهستانی ، شرایط ویژه اقلیمی و ... از نقطه نظر مباحث پدافند غیرعاملی حائز اهمیت می باشد.
وی همچنین به گستردگی راه های ارتباطی این شهرستا اشاره کرد و گفت : این شهرستان از لحاظ امکان امداد رسانی مناسب از طریق راه ها در وضعیت نسبتا مناسبی قرار دارد ولی در نواحی جنوبی دهستان خوشابر و مناطق شمالی دهستان ارده از نظر دسترسی سریع به راه های ارتباطی دارای محدودیت می¬باشند که می بایست تدابیر لازم برای امداد رسانی به این مناطق در زمان اضطرار اتخاذ گردد. همچنین وجود ایستگاه های آتش نشانی در هر دوی شهرهای شهرستان وضعیت نسبتا مطلوبی را از نظر تعداد ایستگاه ها در شهرستان فراهم آورده است.
شایان ذکر است در این جلسه امیر محمد پور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری به سخنرانی پرداخت و روسای ادارات شهرستان نقطه نظرات خود را مطرح کردند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر