۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۴۹۱۵۰
معاون ‌وزیر کشور:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه‌ای وزیر کشور گفت: مهمترین اولویت کشور در بخش اقتصادی جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و بازگشت واحدهای تعطیل شده به چرخه تولید است.

به گزارش پایداری ملی،  بابک دین پرست در جریان بازدید از واحدهای تولیدی استان همدان یکشنبه ۲۹ اردیبهشت در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه دو برنامه مهم در اولویت قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده کشور است، اظهار کرد: بهسازی واحدهای مسکونی تخریب شده در سیل و بهسازی و نوسازی واحدهای تولیدی در مناطق سیل زده جز اولویت‌های قرارگاه بازسازی و نوسازی است.

وی افزود: هفته گذشته موفق شدیم در کمیته حمایت از تولید و اشتغال تمام خسارت‌های وارد شده به واحدهای تولیدی خسارت دیده در سیل را تعیین تکلیف کرده و برآوردهای لازم انجام گرفته است.

دین پرست با اشاره به برنامه‌های وزارت کشور در رابطه با رونق تولید، یادآور شد: وزارت کشور باوجود اینکه از ابتدای سال با موضوع سیل درگیر بود اما پس از نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری اولین وزارتخانه‌ای بود که توانست اولویت‌های رونق تولید را به استانداران ابلاغ کند.

به گزارش ایسنا؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور در جریان سفر خود به استان همدان به همراه استاندار همدان، معاون امور اقتصادی استاندار، رئیس سازمان صنعت، معاون و تجارت، فرماندار همدان و مدیران استانی از گلخانه تولید گل شاخه بریده همدان، کارخانه موکت همدان و واحد قطعه سازان همدان بازدید کرد.

همدان دومین استان کشور در کاهش نرخ بیکاری

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه وزارت کشور گفت: ستاد تسهیل میدان جنگ اقتصادی است و مدیران و تولید کنندگان به صورت دستوری خواسته خود را بخواهند.

به گزارش ایسنا، دین پرست در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان هم با اشاره تسهیلات اعطا شده به استان همدان در سال گذشته گفت: در سال گذشته استان همدان با ارائه ۴۶۰ طرح اعتباری بالغ بر ۸۲۸ میلیارد تومان دریافت کرده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: باید تیم بازرسی و نظارتی مبنی بر بررسی مبلغ دریافت شده به استان تشکیل شود و در نهایت گزارش عملکردی از آنچه در استان پرداختی انجام شده را به ستاد تسهیل ارائه دهد تا بدانید منابع دولتی تسهیلات بانکی چگونه خرج می‌شود.

وی همچنین بابیان اینکه همدان رتبه دوم در کاهش آمار نرخ بیکاری در کشور را به خود اختصاص داده افزود: همدان در سال ۹۷ توانسته با ۱۰/۶ درصد بیکاری به ۸/۳ درصد برسد و پس از سمنان در رتبه دوم قرار گیرد اما استان همدان این ظرفیت را دارد که بتواند رکورد خوبی در کاهش نرخ بیکاری داشته و از سمنان پیشی بگیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور تصریح کرد: نرخ مشارکت اقتصادی در استان همدان نیز در سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه در سال ۹۶ حدود یک درصد افزایش داشته که بسیار رضایت بخش است.

وی با اشاره به پیشتازی استان همدان در خصوص طرح‌های اشتغال روستایی در کشور عنوان کرد: استان همدان در سال ۹۷ از ۱/۵ میلیارد دلار بودجه طرح‌های اشتغال روستایی مبلغ ۲۲۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار دریافت کرده که رقم قابل ملاحظه‌ای است.

وی افزود: در حال حاضر در میدان جنگ اقتصادی قراردادیم و کارگروه تسهیل محل خواهش و درخواست نیست باید کارگروه دستوراتی جهت اجرایی شدن صادر کند که به سرعت عملیاتی شود.

دین پرست کارگروه تسهیل را به کلینیک درمانی تشبیه کرد و گفت: مسئولان استانی از همه اختیارات خود استفاده کنند تا واحدهایی که نیاز به درمان و مراقبت دارند را مداوا و زمانی برای واحدهای مرده نگذارند.

وی با بیان اینکه در استان همدان ۲۱ واحد تولیدی با اشتغالزایی هزار و ۳۳۶ نفر، با مشکل فعالیت می‌کنند، افزود: یک واحد در وضعیت بحرانی در خود قرار دارد که باید تمام توجه مقامات مسئول به ویژه فرمانداران به واحدهای مشکل دار برای رفع موانع و مشکلات و همچنین احیای واحد بحرانی باشد.

وی همچنین به صورت جهادی و سریع از فرمانداران خواست تا با بررسی واحدهای تولیدی در همدان و پیگیری روزانه از وضعیت آنها به صورت مستمر استاندار را در جریان مشکلات، وضعیت تولید و واحدهای تملک بانکی قرار داده تا هرچه سریع‌تر واحدها احیا شوند.

وی در پایان با اشاره به وضعیت کارخانه قطعه سازی سینا گفت: باید به صورت نامه مکتوب به ریاست محترم جمهور ابلاغ شود تا مشخص شود چرا خودرو سازی که فروش خود را داشته و تا لیست خودرو روی سایت قرار می‌گیرد لحظه‌ای می‌فروشم، نباید حق قطعه سازان را بدهند، همچنین باید در تأمین اعتبار قطعه سازان مجدد بررسی شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر