۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۰۸۹
جلسه کارگروه پشتیبانی و خدمات شهری پدافند غیرعامل عنوان شد
شهرداران می توانند با اجرای مطالعه طرح جامع پدافند غیرعامل شهرها، زیر ساخت های شهری را از تبعات تهدیدات و حوادث مصون نمایند.

به گزارش پایداری ملی، علیخانی رییس کارگروه پشتیبانی و خدمات شهری پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه انجام اقدامات پیشگیرانه در شرایط عادی بهتر از تلاش در مواقع تهدید و بحران است افزود: اعضای ستاد مدیریت بحران شهری و شهرداران برای مصون سازی زیر ساخت های شهری و استمرار ارائه خدمات به شهروندان، بایستی ضمن رعایت الزامات فنی و اجرایی کشور، از ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم رودخانه های واقع در محدوده شهرها و مسیرهای سیل گیر جلوگیری نمایند.

وی در ادامه با یادآوری بند 9 سیاست های کلی نظام در خصوص پدافند غیرعامل بر ضرورت شناسایی کارخانجات و مراکز خطرزا در داخل شهرها و مراکز جمعیتی تاکید نموده و ضرورت تعریف محدوده امن و همکاری شهرداران در انتقال مراکز پرخطر را به محل جدید را خاطر نشان کرد و افزود: شهرداران می توانند با اجرای مطالعه طرح جامع پدافند غیرعامل شهرها، زیر ساخت های شهری را از تبعات تهدیدات و حوادث مصون نمایند.

رییس کارگروه پشتیبانی و خدمات شهری پدافند غیرعامل استان تجهیز ایستگاه های آتش نشانی به وسایل و امکانات جدید (CBRNE) را خواستار شده و از تفاهم اداره کل امور شهری با شرکت آب و فاضلاب استان برای توسعه شیرهای هیدرانت در شهرهای استان خبر داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر