۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۴۹۰۸۷
آقایی سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی با دکتر اشرفی معاون دانشکده پرتوی دانشگاه تبریز به بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل و تهدیدات پرتوی پرداختند.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، آقایی سرپرست اداره پدافند غیرعامل استان طی جلسه ای با معاون دانشکده پرتوی دانشگاه تبریز، به بحث در مورد مسائل پرتوی پرداخته و تاکید کرد تهدیدات پرتوی بایستی با دیدگاه تخصصی مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

وی همچنین خواستار همکاری های بیشتر از جانب دانشکده پرتوی در زمینه های آموزشی و پژوهشی در جهت شناسایی و احصاء آسیب ها و تهدیدات احتمالی پرتوی در استان شد.

آقایی در ادامه با اشاره به تهدید بالقوه هسته ای منطقه شمالغرب ناشی از نیروگاه هسته ای متسامور ارمنستان، بیان داشت:در صورت بروز یک حادثه هسته ای در چنین نیروگاه قدیمی و بدون ساختار مهار اولیه، عناصر رادیواکتیو در کمتر از 12 ساعت وارد کشورمان شده و در کمتر از 24 ساعت به شهر پرجمعیت تبریز خواهد رسید.

سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: با توجه به وجود حساسیت در رابطه با این موضوع، آموزش های تخصصی پرتوی برای امدادگران، پرسنل اورژانس و دیگر نیروهای درگیر در بحران هسته ای و آموزش های عمومی برای تمامی آحاد جامعه از الزامات به شمار می رود.

دکتر اشرفی معاون دانشکده پرتوی دانشگاه تبریز نیز در این جلسه از آمادگی علمی دانشکده پرتوی جهت همکاری با اداره کل پدافند غیرعامل استان خبر داد و ظرفیت های علمی دانشگاه را در جهت پیشبرد اهداف پدافند غیرعامل موثر دانست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر