۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۴۹۰۷۹
نتایج یک گزارش جدید که توسط سازمان ملل صورت گرفته بیانگر‌ آن است که دانشگاه‌های هند رکورددار شکاف جنسیتی در جهان هستند.

به گزارش پایداری ملی، نتایج یک گزارش جدید که توسط سازمان ملل صورت گرفته بیانگر‌ آن است که دانشگاه‌های هند رکورددار شکاف جنسیتی در جهان هستند. 

براساس گزارش آماری تایمز هایر اجوکیشن، در میان کشورهای مختلف جهان که 10 مؤسسه آموزش عالی برتر در رتبه‌بندی‌ها دارند، هند کمترین نسبت دانشجویان زن را به خود اختصاص داده است.

پس از انتشار این گزارش کارشناسان و متخصصان گفته‌اند، در صورتی‌که هند به دنبال بهبود تعادل جنسیتی در دانشگاه‌های برتر خود است، باید دختران را به ادامه تحصیل در رشته‌های فنی و علمی تشویق کند و شرایط ادامه تحصیل آکادمیک را برای آنها فراهم کند. 

داده‌های سازمان ملل نشان می‌دهد که دانشگاه‌های هند در سال‌های اخیر شرایط ثبت نام زنان در آموزش عالی را افزایش داده‌اند؛ سهم زنان در تمام برنامه‌های تربیتی در سال 2017، 48.1 درصد بوده که حدود 2 درصد به نسبت سال 2013 افزایش داشته است. با این حال، هیچ پیشرفتی در ثبت نام مقطع دکتری برای دختران هندی رخ نداده است.

آمارها بیانگر آن است که  به طور کلی سهم دختران از رتبه‌های برتر و تحصیل در دانشگاه‌های برتر حدود یک سوم است و این آمار برای دختران هندی حتی کمتر از نصف و حدود 45 درصد است. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر