۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۴۹۰۷۸
در مدیران شورای پدافند غیر عامل آب و انرژی استان خراسان شمالی عنوان شد
مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری خراسان شمالی: مسئولان حاضر در جلسه در خواست کرد تا خلاء های پدافندی حوزه آب و انرژی را به صورت مکتوب گزارش کنند تا در نهایت دقت بررسی و راهکارهای متناسب با آن ارائه شود.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، مدیران شورای پدافند غیر عامل آب و انرژی استان در شرکت توزیع برق خراسان شمالی گرد هم آمدند.

مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری خراسان شمالی ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات بندگان به درگاه الهی و قدردانی از شرکت توزیع برق استان در امر برگزاری این نشست، یکی از مهم ترین کارگروه ها بین 11 کارگروه زیرمجموعه شورای پدافند غیرعامل را، کارگروه آب و انرژی نامید.

"علی ثروتی" پدافند غیرعامل را، تداوم خدمت رسانی در شرایط اضطراری تعریف کرد و افزود: سیل اخیر، به رغم خساراتی که ایجاد کرد، مانور و تمرین خوبی برای تمامی مسئولان دستگاه های اجرایی بود تا توانایی خود را در شرایط بحرانی محک بزنند.

وی رتبه مسئولان استان در مقابله با این حادثه طبیعی را، قابل قبول خواند و تصریح کرد: از آن جا که برق، زیرساخت به شمار می­آید و هر گونه اختلال در امر برق رسانی، اختلال در عملکرد دیگر دستگاه های خدمات رسان را موجب خواهد شد، تلاش می کنیم تا در حوزه مسائل برق، نگاه ویژه تری داشته باشیم.

وی سپس از تمامی مسئولان حاضر در جلسه در خواست کرد تا خلاء های پدافندی حوزه آب و انرژی را به صورت مکتوب گزارش کنند تا در نهایت دقت بررسی و راهکارهای متناسب با آن ارائه شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: استمرار برق در شبکه را می توان مهم ترین رسالت صنعت برق به شمار آورد و اگر این رسالت به درستی محقق شود، در زمینه اهداف پدافندی نیز موفق تر عمل خواهیم کرد.

مهندس "علیرضا صبوری" با اشاره به نزدیک شدن به روزهای پیک بار سالانه یادآور شد: به رغم تمامی اقدامات فرهنگی در حوزه مشترکان خانگی و تجاری و برگزاری جلسات اختصاصی با صاحبان صنایع و کشاورزان، باز هم بر مدیریت مصرف برق در روزهای تابستان تاکید می کنیم چرا که کوچکترین تجاوز مصرف نسبت به تولید، می تواند خاموشی سراسری را موجب شود.

وی با بیان این که در تابستان امسال، دست کم 5 هزار مگاوات کمبود برق خواهیم داشت افزود: اگر نتوانیم این میزان کمبود انرژی را جبران کنیم، نیروگاه های کشور، یک به یک از مدار خارج و خاموشی سراسری در انتظارمان خواهد بود که رفع این خاموشی و روی کار آمدن مجدد نیروگاه ها، یک هفته زمان می برد.

وی از حضور مدیران شورای پدافند غیرعامل حوزه آب و انرژی استان در جلسه استفاده و خاطرنشان کرد: نقش دستگاه های دارای مولد در کنترل این رخداد بسیار تعیین کننده است و چنانچه نهایت همکاری را در امر روی کار آوردن مولدها در پیک بار داشته باشیم، شاید در حیطه استانی هیچ گونه خاموشی اجباری نیز اعمال نشود.

به گفته مدیر عامل شرکت توزیع برق استان، خارج کردن پمپ های غیر ضرور در ساعات پیک، تامین مستمر سوخت مورد نیاز دیزل ژنراتورها از سوی شرکت نفت، تلاش برای فرهنگسازی این موضوع از طریق دیگر ارگان ها و همکاری حداکثری در کاهش مصرف در حوزه های اداری، می تواند مانع از فروپاشی شبکه سراسری شود.

مهندس "صبوری"، اعضای حاضر در جلسه را سفیران مدیریت انرژی در دستگاه های اجرایی خواند و اظهار داشت: مطابق اطلاعات دریافت شده از هواشناسی کشور، هفته دوم تا چهارم تیرماه و هفته دوم و سوم مرداد ماه به دلیل گرم تر شدن هوا، بحرانی ترین هفته های پیش رو خواهد بود که امید است، با همراهی سفیران انرژی، از این بحران سربلند بیرون بیاییم.

وی در ادامه یادآور شد: 22 هزار مگاوات مصرف برق کشور به وسایل سرمایشی مربوط می شود و به ازای هر یک درجه افزایش دمای هوا، افزایش هزار مگاواتی مصرف برق را خواهیم داشت بنابراین هر اعمال مدیریتی در حوزه لوازم سرماشی، کمک کننده خواهد بود.

در ادامه جلسه، مهندس "بوستانی" معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان، گزارش کاملی از وضعیت تجهیزات مقابله با بحران شرکت و اقدامات انجام گرفته در بحران سیل ابتدای سال ارائه داد.

همچنین نمایندگان شرکت نفت، گاز، آب، تولید برق وزارت نیرو در استان و برق منطقه ای شمال خراسان، ضمن ارائه گزارش هایی در حوزه های مرتبط با تخصص خود، پیرامون همکاری در امر مدیریت مصرف انرژی در پیک تابستان نیز قول مساعد دادند.

این نشست با بازدید از خودروهای اتفاقات و عملیات و تجهیزات و امکانات حوزه پدافند غیرعامل شرکت توزیع برق استان خاتمه یافت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر