۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۴۹۰۶۶
مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شهرداری بندرعباس به برگزاری دوره آموزشی پدافند غیر عامل بین کارکنان ادارات شهر بندرعباس پرداخت.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، آموزش پدافند غیر عامل با تدریس حمید رضا حیدری پوری مدیر بحران و پدافند غیر عامل شهرداری بندرعباس برای پرسنل ادارات به مدت دو روز برگزار شد.

حیدری پوری به عنوان مدرس این دوره ی آموزشی با اشاره به اهميت و ضرورت برگزاري دوره مذكورگفت : برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی در زمینه  پدافند غیر عامل یکی از گام های مهم و زیربنایی در رسیدن به اهداف پدافند غیر عامل برای تقویت توان دفاعی و ارتقای آستانه مقاومت ملی در برابر تهدیدات و حفاظت کردن از سرمایه های ملی کشور می باشد.

وی ضمن توضیح و تبیین مباحث پدافند غیر عامل به تشریح تهدیدات مختلف در این حوزه ، مباحثی در حوزه های پدافند زیستی ، کالبدی ، اقتصادی ، فرهنگی ، بیوتروریسم و سایبری پرداختند و آموزش پدافند غیر عامل را عاملی برای گسترش سطح آگاهی های عمومی و حفظ آنها در برابر تهدیدات دانستند.

حیدری پوری  با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل به عنوان ساده‌ترین، کم هزینه‌ترین‌ و صلح‌آمیزترین روش‌ دفاع یک دولت و ملت در مقابل دشمنان محسوب می‌شود، افزود: با توجه به نقش پدافند غیرعامل در کنترل تلفات مادی و جانی و همچنین افزایش آمادگی دفاعی مردم در برابر هر گونه تهدید داخلی و خارجی، باید فرهنگ نحوه کار و اهداف پدافند غیرعامل بیش از بیش در جامعه معرفی شود.

به گفته ایشان پدافند غیر عامل  به معنای کاهش آسیب پذیری در هنگام بحران ، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفاً با بهره گیری از فعالیت های غیر نظامی ، فنی و مدیریتی می باشد.

مدیر بحران و پدافند غیر عامل شهرداری بندرعباس خاطرنشان کرد : پدافند غیر عامل شامل پوشش ، پراکندگی ، تفرقه و جابجایی ، فریب ، مکان یابی ، مقاوم سازی ، استحکامات ، اختفاء ، استتار و... است .

در پایان دوره نیز از نکات حائز اهمیت،  علاقمندی و استقبال کار آموزان و حاضرین بود که با پرسش و پاسخ و ارائه پیشنهادات  در خصوص پدافند غیر عامل با توجه به حوزه کاری خود پرداختند. 

 

 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر