۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
کد خبر: ۴۹۰۶۱
وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد کره‌جنوبی قصد دارد 94 فروند موشک و 12 فروند سامانه موشکی برای مقابله احتمالی با کره‌شمالی خریداری کند.

به گزارش پایداری ملی، با افزایش تنش در منطقه شبه‌جزیره‌کره، وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه فروش احتمالی سیستم‌های موشکی به ارزش ۳۱۴ میلیون دلار به کره‌جنوبی را تأیید کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، آژانس همکاری امنیت دفاعی آمریکا در پایگاه‌ اینترنتی خود نوشت، کره‌جنوبی متحد کلیدی آسیایی این کشور، خواستار خرید ۹۴ فروند موشک SM-2 قابل‌حمل بر روی کشتی‌های جنگی برای مقابله با تهدیدات هوایی و ۱۲ سامانه هدایت و کمک‌رسانی فنی است.

این آژانس که بخشی از وزارت دفاع آمریکا را شامل می‌شود، روز پنج‌شنبه با مطلع ساختن کنگره از فروش احتمالی این اقلام نظامی، تأییدیه این نهاد را دریافت کرد.

مبادرت کره‌جنوبی به خرید این تجهیزات نظامی در پی از سر گیری آزمایشات موشکی توسط کره‌شمالی رخ می‌دهد.

کره‌شمالی با شروع مذاکره با آمریکا بر سر خلع‌سلاح اتمی ‌شبه‌جزیره‌کره، فعالیت‌های موشکی خود را متوقف کرد؛ اما شکست مذاکرات پیونگ‌یانگ-واشنگتن در فوریه سال جاری میلادی موجب شد سکو‌های پرتاب موشک در این کشور بازسازی شده و آزمایش‌های موشکی از سر گرفته شوند.

کره‌جنوبی پیش‌تر نیز در ماه اخیر میلادی اقدام به خرید تجهیزات نظامی نظیر جنگنده‌های رادار گریز F-35 کرد که با واکنش منفی کره‌شمالی همراه بود.

به گفته این آژانس نظامی پنتاگون، ژاپن، دیگر متحد آسیایی آمریکا نیز اعلام کرد قصد دارد تعدادی موشک هوا به هوای میان‌برد به ارزش تقریبی ۳۱۷ میلیون دلار از واشنگتن خریداری کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر