۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۴۹۰۱۵
موسسه ریفینیتیو اکون مدعی شد یک نفتکش حامل 130 هزار تن نفت کوره ایران در بندر ژوشان چین تخلیه شده است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از جاکارتا پست، مؤسسه ریفینیتیو اکون مدعی شد که یک نفتکش حامل ۱۳۰ هزار تن نفت کوره ایران در بندر ژوشان چین تخلیه شده است. این مؤسسه مدعی شد، تخلیه این نفت نقض آشکار تحریم‌های آمریکا بوده است و از نفتکش مارشال Z انجام شده است.

ریفینیتیو اکون اعلام کرده است که تخلیه این نفتکش از سوی نماینده انبار ذخیره نفت این بندر تأیید شده است. البته ریفینیتیو اکون مدعی است که نفتکش مارشال Z و سه نفتکش دیگر نفت ایران را در آب‌های بین‌المللی از نفتکش‌های دیگر دریافت می‌کنند و سپس آن را به چین منتقل می‌کنند و البته در زمان دریافت نفت منشأ آن را به جای ایران عراق اظهار می‌کنند.

یک مقام دیگر در ترمینال ژوشان می‌گوید، این محموله نمی‌تواند نفت ایران باشد چرا که طی ۴ سال گذشته هیچ محموله نفت کوره ایران در ژوشان تخلیه نشده است.

رویترز از ماه ژانویه نفت مارشال Z را زیر نظر گرفته اما اعلام کرده است زمانی که این نفتکش در آب‌های عمیق بوده است و از دید ماهواره‌ها خارج شده نتوانسته است جزئیات فعالیت آن را ثبت کند.

این نفتکش از روز ۲۲ مارس تا روز ۸ می که بار خود را تخلیه کند به طور کامل بارگیری شده بوده است. تخلیه این نفتکش چهار روز طول کشیده و در نهایت مجدداً بندر چین را به مقصد آب‌های بین‌المللی نزدیک سنگاپور ترک کرده است.

منبع: فارس


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر