۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۶
کد خبر: ۴۹۰۰۰
وزیر امور خارجه ایران در پایان سفر به کشورهای آسیایی در پیامی در توئیتر تاکید کرد که جامعه جهانی برای نجات برنامه جامع اقدام مشترک باید اقدامات اقتصادی ملموس را افزایش دهد.
به گزارش پایداری ملی، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران جمعه شب در پیامی در توئیتر به سفر اخیر خود به چند کشور آسیایی اشاره کرد.

وی در این پیام توئیتری نوشت: در پایان سفر آسیایی دو روزه- ترکمنستان، هند، چین و ژاپن- مذاکرات مفیدی با وزیر خارجه «کونو» و نخست وزیر «آبه» در توکیو و وزیر خارجه «وانگ یی» در پکن داشتم. جامعه جهانی و اعضای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و شرکای ما باید تلاش‌ها برای بازگرداندن ثبات و نجات برجام از طریق اقدامات اقتصادی ملموس را افزایش دهند.

محمدجواد ظریف از روز یکشنبه 22 اردیبهشت ماه سفری دوره‌ای را شروع کرد و در اولین مقصد این سفر به ترکمنستان رفت و از آنجا به دهلی‌نو سفر کرد و ژاپن هم سومین مقصد سفرش بود و پس از آن نیز امروز (جمعه) وارد پکن شد. وی 17 اردیبهشت ماه نیز در سفری دو روزه وارد روسیه شد و با سرگئی لاوروف همتای خود همزمان با اعلام تصمیم ایران در توقف برخی تعهدات برجامی در 18 اردیبهشت ماه دیدار و نامه حسن روحانی به پوتین درباره تصمیم ایران را به لاوروف تسلیم کرد.

ظریف در توئیت دیگری نیز نوشت: در حالی که تیم ب (بنیامین نتانیاهو، بولتون، بن زاید و بن سلمان) یک کاری انجام می‌دهند و دونالد ترامپ چیز دیگری می‌گوید، به نظر می‌رسد که آمریکا «نمی‌داند چه فکری کند». ما در ایران هزاران سال است می‌دانیم چه فکری بکنیم و از سال 1953 می‌دانیم درباره آمریکا چه فکری بکنیم و در برهه کنونی قطعا این چیز خوبی است.

این توئیت ظریف در پاسخ به توئیت دقایق پیش ترامپ بوده است.ترامپ در این توئیت نوشته بود:«رسانه‌های اخبار جعلی با پوشش بسیار نادرست و متقلبانه خود درباره ایران، دارند به کشورمان آسیب می‌زنند. چنین پوششی، فریبکارانه، برگرفته از منابع ضعیف (ساختگی) و خطرناک است. لااقل ایران نمی‌داند که به چه چیزی فکر بکند و این شاید یک موضوع خیلی خوبی باشد».
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر