۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۴۸۹۹۰
استاندار:
استاندار البرز سند آمایش سرزمین این استان را نقشه راهی برای توسعه و آبادانی بیشتر خواند که باید مسئولان امر هر چه بیشتر تلاش خود را برای نهایی شدن آن به کار گیرند.
به گزارش پایداری ملی، عزیزاله شهبازی روز پنحشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان البرز افزود: در این سند امکانات جمعیتی ،سرزمینی ،صنعت و کشاورزی دیده شده است.

وی ادامه داد: این امکانات باید براساس مزیت های نسبی با برنامه ریزی بصورت ویژه مد نظر قرار گیرد.

شهبازی در ادامه در خصوص سند آمایش استان البرز گفت: مختصات ارائه شده این سند از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کافی نیست در بازده زمانی 2 هفته آینده با نشست های کارشناسی شده بررسی های بیشتری صورت گیرد.

وی افزود: براساس سیاست تمرکز زدایی کشور اختیارات لازم به فرمانداران داده شده است.

وی ادامه داد: امسال نظام بودجه بندی با مشکلات بیشتری مواجه است و باید طرح های نیمه تمام را به سرانجام رساند.

استاندار البرز گفت:بنابراین طرح های جدیدی نباید آغاز شور بلکه به پایان رساندن طرح های نیمه تمام باید مد نظر قرار گیرد.

وی اظهارداشت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی البرز وضعیت بودجه و میزان تخصیص آن در سال گذشته را اعلام کند تا برای سالجاری اقدامات موثر صورت گیرد.

وی اضافه کرد: موضوعات صادرات غیر نفتی ،مالیات ها بصورت جدی دنبال شود.

شهبازی گفت: نشست های شورای برنامه ریزی کارگروه های زیر بنایی با کارشناسی عمیق تر مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: مدیران و مسئولان باید به جد پیگیر وظایف محوله خود باشند و در این زمینه با هم افزایی هر چه بیشتر در مسیر توسعه استان البرز تلاش کنند.

شهبازی خاطرنشان کرد: در اجرای قانون باید رعایت بی طرفی صورت گیرد و با هم افزایی هر چه بیشتر مانع از بر زمین ماندن کار مردم شد.

* مطالبات مردم با شتاب انجام شود 
استاندار البرز در ادامه با اشاره به وجود کارگروه ها و کمیسیون های بسیار در این استان گفت : دستگاه های اجرایی به همراه دستگاه های نظارتی باید برای بهبود هرچه بیشتر چرخه تولید تلاش کنند .

وی افزود: بنابراین باید تلاش های ویژه ای برای تامین خواسته ها و مطالبات مردم صورت گیرد.

استاندار البرز گفت: ایثارگران پدافند غیر عامل جمهوری اسلامی هستند که وجود پر برکتی برای نظام اسلامی دارند که باید تلاش ویژه ای در رفع مشکلات آنان داشت.

وی در خصوص الحاق اراضی تعاونی ایثار به طرح هادی روستای آتشگاه نیز گفت: امروز در این نشست با کلیات انجام طرح گردشگری در این اراضی با همراهی ایثارگران موافقت شد. 

وی در خصوص فضاهای مازاد در البرز یادآور شد: در این زمینه اختیاراتی به نماینده دولت در استان ها داده شده بنابراین با دقت نظر باید از این فضاها برای فعالیتهای اداری و صادراتی بهره برد.

استاندار البرز گفت: طی مکاتباتی با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور وضعیت البرز به ویژه در موضوع مهاجرت پذیری بالا گزارش شده است.

وی افزود: بنابراین اعلام شده این استان در مقایسه با سایر استان ها در حوزه راه ،درمان ،سرانه آموزشی باید ویژه دیده شود.

وی اظهار داشت: به رغم تلاش های انجام شده سرعت بالایی را در بحث مهاجرت پذیری البرز شاهد هستیم .

شهبازی گفت: یکی از مباحث مهم دیگر در البرز موضوع مهم گردشگری در مناطق طالقان و جاده چالوس است.

وی افزود: باید سرمایه گذاران را به این مناطق مهم سوق داد و دستگاه های اجرایی متولی هرچه بیشتر در این زمینه اقدامات موثر داشته باشند.

وی در پایان همچنین با مهم خواندن سند آمایش سرزمین گفت: با برگزاری کارگروه های آموزشی باید این مهم هرچه بیشتر مد نظر قرار گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر