۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۴۸۹۶۵
مدیرکل شرکت دولتی «روس اتم» با رئیس جمهور ازبکستان دیدار و موضوع ساخت نیروگاه هسته‌ای مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
به گزارش پایداری ملی، «الکسی لیخاچوف» مدیرکل شرکت دولتی «روس اتم» با «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

میرضیایف در این دیدار از گسترش همکاری‌های سودمند ازبکستان و روسیه در زمینه انرژی هسته‌ای ابراز خشنودی کرد.

در این دیدار گسترش بیش از پیش همکاری‌های متقابل برای تامین تجهیزات و اتخاذ تدابیر لازم جهت ساخت نیروگاه هسته‌ای در ازبکستان بر اساس «نقشه راه» تصویب شده بررسی شد.

در چارچوب اجرای توافقات ساخت نخستین نیروگاه هسته‌ای در ازبکستان، بین دو کشور در مورد استفاده از فناوری‌ها و دانش پیشرفته همکاری‌های متقابل انجام می‌شود.   

در همین راستا در ازبکستان آژانس «اوز اتم» ایجاد و فعالیت خودرا آغاز کرده است. همچنین طرح توسعه انرژی هسته‌ای در ازبکستان به مدت 10 سال به تصویب رسیده است.

مرحله اول مطالعات مهندسی برای انتخاب محل نیروگاه هسته‌ای به پایان رسیده و در حال حاضر تاثیر این طرح بر محیط زیست بررسی و اسناد فنی طبق مقررات بین المللی تدوین می‌شود.

با هدف آگاهی مردم در مورد توسعه انرژی اتمی و فناوری‌های هسته‌ای در محل ساختمان آژانس «اوز اتم» مرکز اطلاع رسانی راه اندازی شده است.

«الکسی لیخاچوف» مدیر کل شرکت دولتی «روس اتم» نیز در این دیدار بر پایبندی به اجرایی به موقع و کامل توافقات به دست آمده در زمینه بهره برداری از انرژی هسته‌ای صلح آمیز تاکید کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر