۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۴۸۹۶۳
سفیر ایران در سازمان ملل متحد در مصاحبه با «سی‌بی‌اس‌نیوز» گفت رئیس‌جمهور آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست.
به گزارش پایداری ملی، «مجید تخت‌روانچی»، سفیر ایران در سازمان ملل متحد گفت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست. 

روانچی گفت: «من معقتدم رئیس‌جمهور ترامپ خواستار جنگ نیست، ولی این به معنای آن نیست که افراد نزدیک به او با وی هم‌نظرند.»

سفیر ایران در سازمان ملل با بیان اینکه ایران هم به دنبال درگیری و جنگ نیست گفت باید با «اطلاعات جعلی» که عامل این رویدادها هستند مقابله کرد. 

تخت روانچی در توضیح بیشتر درباره این «اطلاعات جعلی» گفت: «اطلاعات جعلی که از آن حرف می‌زنیم می‌گوید ایران مقصر مشکلات منطقه است، می‌گوید ایران در عراق بی‌ثباتی ایجاد می‌کند؛ نکته مهم این است که این گزارش‌های حتی توسط متحدان آمریکا هم پذیرفته نمی‌شوند.»

او تصریح کرد این اطلاعات جعلی توسط همان کسانی تولید می‌شوند که در سال ۲۰۰۳ هم با گزارش‌هایی از همین دست موجب جنگ آمریکا با عراق شدند. 

تخت روانچی در پاسخ به این سوال که آیا در کسوت دیپلمات با آمریکایی‌ها برای کاستن از تنش‌های میان ایران و آمریکا گفت‌وگو می‌کند گفت: «ما هنوز در این مرحله قرار نداریم؛ علتش کاملاً مشخص است، نمی‌شود به تهدید و فشار متوسل شد و همزمان هم دعوت به گفت‌وگو کرد.»

وی تصریح کرد: «گفت‌وگو با تهدید و فشار سنخیتی با یکدیگر ندارند. آنها پیشامدهای ناسازگار هستند. شما نمی‌توانید با کسی که می‌خواهد برایتان مشکل ایجاد کند، تهدیدتان کند، به شما زور بگوید، گفت‌وگو آغاز کنید.»

مقام ایرانی به سوالی درباره اینکه «آیا شما با اعضای کنگره گفت‌وگو می‌کنید» اینطور پاسخ داد: «با بعضی از اعضای کنگره صحبت کرده‌ایم، البته نه اخیراً. این رویه‌ای معمول است که ما گاهاً آن را انجام می‌دهیم.»

 تخت روانچی در پاسخ به این سوال که «با چه کسانی صحبت می‌کنید» گفت: «من شخصاً با کسی در کنگره صحبت نکرده‌ام.»

وی به اظهارات مجری برنامه که تصمیم ایران برای کاهش برخی تعهداتش در برجام را به «تهدید» تعبیر کرد واکنش نشان داد و گفت: «تهدید نیست، بیان واقعیت‌ها است. از زمانی که ترامپ تصمیم به خروج از برجام گرفت ما یک سال منتظر ماندیم و از سال گذشته نتوانسته‌ایم از مزایای توافق هسته‌ای برخوردار شویم.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر