۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۴۸۹۵۶
رئیس جمهوری روسیه با تأکید بر لزوم افزایش توانایی رزمی نیروهای هوا-فضای این کشور، یادآور شد که عملیات نظامی در سوریه، باعث شد تا نقص‌های تجهیزات و فناوری‌های هوایی روسیه به‌سرعت مشخص و برطرف شوند.
به گزارش پایداری ملی، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که استفاده از توان نیروهای هوا-فضای کشور در عملیات نظامی در سوریه این امکان را به وجود آورد تا برخی نقایص در تجهیزات و فناوری‌ها در هواپیماها و بالگردهای روسی مشخص و رفع شوند که چنین اقدامی در جریان آزمایشات صورت گرفته در میادین نظامی امکان نداشت.  

پوتین روز گذشته ­(چهارشنبه) در دور دیگری از نشست‌های مربوط به توسعه نیروهای مسلح روسیه با اعلام این مسئله، یادآور شد که بدین ترتیب متخصصان صنایع نظامی کشور سریعاً دست به کار شده و مشکلات و نقص‌ها را برطرف کردند.

رئیس جمهوری روسیه همچنین تأکید کرد که برای توسعه هر چه بیشتر توانایی‌های رزمی نیروهای هوا-فضا باید طرح‌های مربوط به تحویل هواپیماها و بالگردهای جدید به ناوگان هوایی کشور طبق برنامه تحقق یابد.

وی گفت: «وظیفه ما در آینده توسعه هرچه بیشتر توان رزمی نیروی هوا-فضا و اجرای دقیق برنامه‌های در نظر گرفته شده در این راستاست که از جمله آنها تحویل بموقع نسل‌های جدید هواپیما و بالگرد به ناوگان هوایی است.

وی یادآور شد که لازم است تا سال 2028 سه ناوگان از جنگنده‌‌های نسل پنجم "سوخو-57" و همچنین 100 فروند بالگرد جدید "میگ-28 ان-ام" به نیروهای هوا-فضای روسیه تحویل داده شده باشد.

پوتین پیش از این نیز گفته بود، ضروری است تا تغییرات رخ داده در اوضاع سیاسی و نظامی جهان و قبل از هر چیز، تصمیم آمریکا درباره خارج شدن از پیمان نابودی موشک‌های دارای برد کوتاه و متوسط، در روند توسعه نیروهای مسلح روسیه در نظر گرفته شود تا توازن نیروهای راهبردی بطور قابل اطمینانی حفظ شده و  دفاع از کشور در برابر هر نوع تهدیدات احتمالی تضمین شده باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر