۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۴۸۹۴۹
فرماندارشهرستان سراب گفت: هم اکنون بیشترین تاثیرات را فضای مجازی بر کشور می گذارد و با توجه به مقتضیات زمان، یکی از وظایف پدافند غیرعامل مقابله با حملات سایبری در فضای مجازی است .
به گزارش پایداری ملی، ایرج ثقفی روز پنجشنبه در جلسه شورای پدافند غیر عامل سراب با اشاره به سریع و قانونمند بودن مدیریت پدافند غیرعامل و آماده بودن زیرساخت های آن، افزود: مدیران ادارات و اعضای این شورا باید طرح های جایگزین برای مواقع بحرانی و برون رفت از بحران را مد نظر داشته باشند.

وی با اشاره به تاکید مقام رهبری در موضوع پدافند غیر عامل، بی اثر کردن تهدید بر کشور را از اهداف این پدافند دانست و اظهار داشت: تهدید و اثر آن که در واقع نتیجه جمع جبری تهدید و آسیب هاست، ما را به سمت پایداری یا ناپایداری و تزلزل پیش خواهد برد.

ثقفی ادامه داد: عامل اساسی تعیین جهت ‌گیری‌های صحیح راهبردی، برنامه ریزی دقیق و سپس اقدام و عمل اجرایی است و گام بعدی در این مسیر پایش و کنترل مداوم راهبردها است.

وی شورای پدافند غیرعامل را موظف به تشکیل جلسات و کارگروه‌های یازده گانه کرد و گفت: تامین و توزیع اقلام اساسی در شهرستان مشکلی ندارد و باید در مدیریت اصولی بازار اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد تا آرامش و امنیت خاطر بر جامعه حاکم شود.

ثقفی برگزاری تمرین مقابله با حملات سایبری در سطح شهرستان را ضروری دانست و گفت: تعامل، همکاری و اعتماد بین مردم و مسوولان می تواند در جلوگیری انتشار اخبار کذب و شایعه که افکار عمومی را تحت تاثیر قرار می دهد، موثر باشد.

شهرستان سراب با جمعیت 150 هزار نفر در فاصله 127کیلومتری شرق مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر