۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۴۸۹۲۹
کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که حربه تهدید و تطمیع در ایران جواب نمی‌دهد، گفت: چون آمریکا دید در ایران کسی از تهدیدات او نترسید به حربه مذاکره برگشت و موضع خود تغییر داد، هرچند از راه مذاکره هم به دنبال پیشبرد اهداف خود هستند.

به گزارش پایداری ملی، محمود معلمی امروز اظهار کرد: آمریکا در موقعیتی قرار دارد که به هیچ‌وجه آمادگی جنگ نظامی با ایران را ندارند و فقط برای ایجاد یک فضای جنگ روانی مسأله نظامی را مطرح می‌کند.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: آمریکا می‌بیند که ما در ایران ترسی از تهدیدات آن‌ها به خود راه ندادیم و حتی با انتشار خبر ورود ناو آبراهام لینکلن به خلیج‌فارس هم در موضع ایران تغییری ایجاد نشد، بنابراین یک قدم به عقب برداشتند و تغییر موضع دادند.

وی افزود: هرچند که بحث ناو یک جنگ روانی بود و در داخل کشور هم برخی جریانات سیاسی در کمال تأسف به این جنگ روانی دامن زدند، با این حال تأثیری که مد نظر آمریکا بود را در ایران نداشت و به همین دلیل به دنبال پیاده کردن سیاست تهدید و تطمیع یا چماق و هویج هستند و از مذاکره حرف می‌زنند.

معلمی اذعان داشت: آمریکا پیشنهاد مذاکره می‌دهد در حالی که نتیجه‌ای که از مذاکره می‌خواهند بگیرند همان نتیجه‌ای است که اگر بخواهند جنگ نظامی انجام بدهند به دنبال آن هستند، خواسته آمریکا در واقع عقب راندن ایران و به تعبیر خودشان تبدیل ایران به یک کشور نرمال و تغییر رفتار ایران است.

کارشناس مسائل سیاسی در ادامه خاطرنشان کرد: بعضی از شخصیت‌های آمریکایی هم در مصاحبه‌های اخیر خود علت مذاکره با ایران را برای تغییر رفتار آن دانستند، آمریکا اگر با تهدید روانی و جنگ نظامی بتواند که البته نمی‌تواند برای این هدف تلاش می‌کند و اکنون هم حرف از مذاکره میزند.

وی با تأکید بر اینکه بین ایران و آمریکا جنگ نخواهد شد، مطرح کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند مذاکره یک خسارت محض و سم است و نباید پای میز مذاکره رفت، خواسته آمریکا عقب‌نشینی ایران در منطقه و از دست دادن استقلال و موقعیت راهبری خود است.

معلمی اضافه کرد: حرف آمریکا این است که ایران در سوریه، یمن و عراق چه کار دارد و چرا جبهه مقاومت را ایجاد کرد و همین باعث شده ما در منطقه شکست بخوریم، به همین دلیل هم در مسائل داخلی به دنبال اجرایی سیاستی هستند که در دوره آخر صدام در عراق پیاده کردند و آن تحمیل سیاست نفت در برابر غذا است تا ایران به کشور نرمالی که در جبهه آن‌ها هم حضور داشته باشد تبدیل شود.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به صحبت‌های رؤسای جمهور قبلی آمریکا مبنی بر سیاست هرکه با ما نیست بر ماست، گفت: آمریکا معتقد است ایران باید در جبهه ما باشد؛ کشور بی‌طرف هم نمی‌پذیریم و حتی قابل‌قبول نیست که کشوری بگوید ما کاری با آمریکا نداریم، میگویند اگر در جبهه ما نیستید باید تغییر رفتار بدهید.

وی با بیان این‌که قدرت نظامی و سیاسی آمریکا رو به افول است، ابراز کرد: انقلاب اسلامی در کشورها بیداری اسلامی ایجاد کرده که موجب خسارت برای آمریکا شده، یک زمانی وقتی گفته می‌شد ناو هواپیمای آمریکا وارد خلیج‌فارس می‌شود همه کشورها تسلیم می‌شدند اما امروز این اتفاق نمی‌افتد و آمریکا این موضوع را از جانب ایران می‌داند که باعث شده سیاست‌های آمریکا در منطقه شکست بخورد.

معلمی ادامه داد: چون ایران باعث افول قدرت آمریکا در منطقه شد می‌خواهند به دیگر کشورها نشان بدهند که ببینید ایرانی که قطب انقلاب مقاومتی بود عقب‌نشینی کرد تا آن‌ها را هم وادار به عقب‌نشینی و در همسویان ایران در دنیا حس ناامیدی القا کند.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که حربه تهدید و تطمیع در ایران جواب نمی‌دهد، تصریح کرد: فرماندهی کل نیروهای مسلح در ایران بر عهده شخص رهبری است و رهبری هم با صراحت اعلام کردند به هیچ‌وجه جنگ نخواهد نشد، اما آرایش جنگ اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و رسانه‌ای بگیرید.

وی تأکید داشت: آمریکا دید که رهبری متوجه توطئه آن‌ها هست و مردم ایران هم از تهدیدات او نترسید و روز جمعه گذشته هم در راهپیمایی بعد از نماز جمعه علاوه بر اینکه نفرت خود را از آمریکا اعلام کردند و نشان دادند که ما از آمریکا نمی‌ترسیم و واهمه‌ای از جنگ نداریم، شعارنوشته‌های جنگ نخواهد شد را در دست داشتند، بنابراین به حربه مذاکره برگشتند و موضع خود در برابر ایران را تغییر دادند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر