۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۴۸۹۱۹
نماینده مردم سیرجان با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ پرونده واحدهای انرژی خورشیدی در کرمان معطل تسهیلات مانده است گفت: ۹۵ درصد ظرفیت استان کرمان در بحث انرژی‌های خورشیدی به‌دلیل ناهماهنگی سیستمی دستگاه‌های اجرایی استان مانده است.

به گزارش پایداری ملی، شهباز حسن‌پور صبح امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با بیان اینکه از ابتدای سال یک ریال وام در استان پرداخت نشده است اظهار داشت: بیش از 100 پرونده واحدهای انرژی خورشیدی در استان معطل تسهیلات مانده است.

وی با اشاره به اینکه مردم با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند گفت: زمین‌های کشاورزی داریم که امکان کشت در آنها وجود ندارد و باید با تغییر کاربری در اختیار سایر موارد برای تولید انرژی گذاشته شوند.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان کرمان ظرفیت بسیار خوبی برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی دارد گفت: هنوز 5 درصد مصوبه قانون در بحث انرژی خورشیدی در کشور اجرایی نشده است.

وی با اشاره به اینکه پنجره واحد در استان هنوز مشکل دارد و استعلامات در بین 16 دستگاهی که باید مجوز بدهند مانده است عنوان کرد: 95 درصد ظرفیت استان کرمان در بحث انرژی‌های خورشیدی به‌دلیل ناهماهنگی سیستمی دستگاه‌های اجرایی استان معطل مانده است.

حسن‌پور افزود: بر اساس قانون در سال جاری باید 100 هزار واحد انرژی خورشیدی نصب شود و کمیته امداد این مسئولیت را برعهده دارد که نیازمند همکاری بانک‌ها است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر