۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۴۸۸۷۹
اداره‌کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان با صدور اخطاریه جوی اعلام کرد از بعد از ظهر امروز شرایط برای رگبار باران و احتمال سیلابی شدن برخی رودخانه‌های محلی استان فراهم است.
به گزارش پایداری ملی، اداره‌کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان با صدور اخطاریه جوی اعلام کرد از بعد از ظهر امروز شرایط برای رگبار باران و احتمال سیلابی شدن برخی رودخانه‌های محلی استان فراهم است؛ بنابراین باید تدابیر لازم برای مخاطرات احتمالی اندیشیده شود.

در این اخطاریه آمده است: در ساعات بعد از ظهر و شب امروز و فردا  رگبار باران همراه با رعد و برق، وزش باد شدید موقت، احتمال بارش تگرگ، صاعقه و سیلابی شدن ناگهانی و موقتی مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در شهرستان‌های جنوبی استان به ویژه فنوج، نیکشهر، قصرقند، سرباز، سراوان، مهرستان، سیب و سوران، ارتفاعات جنوب خاش، ایرانشهر و دلگان پیش‌بینی و توصیه می‌شود از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و رفتن به ارتفاعات خودداری شود.

با توجه به شرایط پیش رو به مردم استان توصیه شده از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و رفتن به ارتفاعات خودداری کنند؛ همچنین با توجه به احتمال وزش تندبادهای موقتی به ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب و احتمال سقوط اشیا؛ از نزدیک شدن به ساختمان‌های در حال ساخت خوداری شود. همچنین تدابیر لازم برای تثبیت سازه‌های فلزی در حال احداث نیز اندیشیده شود و در هنگام وقوع صاعقه نیز از حضور در فضای باز و ارتفاعات اجتناب شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر