۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۴۸۸۶۵
معاون استاندار زنجان خبر داد:
خدابخش مرادی نافچی: سند برنامه عملیاتی حوزه سیاسی و امنیتی، اجتماعی در پنج حوزه بانوان، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی، مواد مخدر و پدافند غیر عامل تدوین شده است.
به گزارش پایداری ملی، خدابخش مرادی نافچی روز یکشنبه در نشست مشترک مشاوران و مسئولان امور زنان و خانواده دستگاه های اجرایی استان بابیان اینکه حضور فکری زنان متفکر و خلاق موجب رشد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و همه جانبه کشور می شود افزود: نگاه بلند توسعه ای بانوان جامعه به عنوان افراد پیشرو، اثرگذار و اثربخش در حوزه های مختلف بسیار ارزشمند تلقی می شود.

این مسئول ادامه داد: مشارکت بانوان در توسعه، حق طبیعی و وظیفه آنان محسوب می شود و در این میان مبانی و باور نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید، توسعه یک بعدی نیست و دستیابی به جامعه توسعه گرا با بهره گیری از همه فرصت ها و ظرفیت ها در درون جامعه امکانپذیر است.

وی اضافه کرد: هم اکنون 50 درصد جمعیت کشور را بانوان تشکیل می دهند و نمی توان به این قشر از جامعه توجه نداشت. 

مرادی با اشاره به نگاه جدید مدیریت این استان در حوزه های مختلف افزود: نگاه استان انجام امور در یک نظام برنامه ای است و به مدیران دستگاه های اجرایی 2 موضوع تدوین برنامه عملیاتی و تعیین پنج اولویت کاری اعلام شده است چراکه انجام ندادن این کار بطور طبیعی روزمرگی ایجاد می کند.

وی اظهار داشت: اگر دستگاه های اجرایی برنامه عملیاتی تدوین نکنند، اقدام دستگاه و مدیر، شاخص پذیر و قابل ارزیابی نخواهد بود و در این برنامه ها موضوع، هدف و زمان تعیین می شود که در واقع امکان ارزیابی وجود دارد. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان ادامه داد: بر این مبنا سند برنامه عملیاتی حوزه سیاسی و امنیتی، اجتماعی در پنج حوزه بانوان، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی، مواد مخدر و پدافند غیر عامل تدوین شده است.

وی اضافه کرد: برنامه محور کردن دستگاه های اجرایی و از طرفی مساله شناسی در حوزه مسئولیت اهمیت زیادی دارد و بی توجهی به این امر حتی هدایت منابع را به هدف نزدیک نخواهد کرد.

این مسئول ادامه داد: صرف بیان و طرح مساله به معنای رفع مشکل نیست و در صورتی که ساز و کار و راه برون رفت، پیشنهاد و طرحی ارائه نشود، نمی توان گفت اقدامی انجام گرفته است.

وی اظهار داشت: یکی از نکات مورد توجه در مساله شناسی ایجاد امید، رفع یاس، ارتقای سلامت روان، امیدواری و امید بخشی، اعتماد آفرینی و تقویت سرمایه اجتماعی است که شناخت این مهم می تواند منابع مالی و انسانی را به سمت برطرف کردن آن هدایت کند.

مرادی افزود: بر این مبنا مساله شناسی در دستور کار قرار گرفته و رویکرد جدید مدیریتی استان نیز تحقق آمایش سرزمین در توزیع منابع و حل مسائل توسط دستگاه های اجرایی بوده و از طرفی چابک سازی دستگاه های اجرایی نیز به معنای استفاده بهینه، جهت دار، هدایت مند، مساله محور و حل مساله با بهره گیری از ظرفیت های موجود مورد توجه قرار گرفته است. 

این مسئول ادامه ادامه داد: در شرایطی که نگاه بدخواهان نظام سختی زیادی را برای مردم کشورمان ایجاد کرده و با مقاومت عالمانه و مدبرانه آنها در صحنه های مختلف همراه بوده، استفاده مطلوب از منابع و چابک سازی امری مهم و ضروری است.

وی اضافه کرد: به عنوان نمونه برای تقویت نشاط اجتماعی در این استان ایجاد سالن های ورزشی از سوی اداره کل ورزش و جوانان کافی نیست و بر این اساس ساماندهی فضاهای ورزشی در دستور کار قرار گرفته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان ادامه داد: توانمندسازی به نسبت اقشار مختلف به ویژه بانوان بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته و در این راستا اقداماتی انجام و کارهایی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: متعادل کردن نگاه همسری، مادری و حضور در نظام اداری و اجتماعی امری صحیح بوده و باید پذیرفت که مادری و همسری نقش ذاتی و اصلی بانوان است و این مهم به معنی نفی نقش های دیگر آنان نیست.

مرادی افزود: امروزه دختران و پسران را باید برای نقش های مادری، همسری و پدری خوب پرورش داد و در صورت بی توجهی به این مهم جامعه با آسیب های جدی مواجه می شود.

وی اضافه کرد: میزان نقش مدیریتی بانوان استان 13 درصد اعلام شده که استانداری زنجان نیز شمار مدیران کل زن را در استان به سه نفر افزایش داده و چهار معاون مدیر کل، یک بخشدار و چهار رئیس اداره را از میان بانوان منصوب کرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر