۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۴۸۸۶۱
مدیرکل پدافندغیرعامل استان کرمان:
در پدافند غیر عامل دنبال حفاظت و مراقبت از زیرساخت ها هستیم تا در صورت تهدید بتوانند کارکرد خود حفظ کنند و در پایداری خدمات رسانی کنند.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی از کرمان، جلسه پدافند غیرعامل شهرستان نرماشیر با حضور مدیرکل پدافندغیرعامل در محل سالن آموزش و پرورش تشکیل شد. در ابتدا جلسه مشکی فرماندار نرماشیر ضمن خوشامدگویی وخیر مقدم خدمت مدیر کل پدافند غیرعامل کرمان اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که تهدیدات همیشه در کمین ما هستند و اقدامی که ماباید در برابر تهدیدات انجام دهیم، بالابردن آمادگی خود در برابر حوادث و بحران ها است.

ور در ادامه افزود: در مرحله اول پیشگیری مهمترین گام است، همچنین باید با آمادگی در لحظات طلایی بحران و حوادث با واکنش و مقابله سریع بتوانیم خسارات آن را به حداقل برسانیم.

مدیرکل پدافندغیرعامل استان کرمان تاکید کرد: با توجه به اینکه شهرستان نرماشیر تازه تاسیس می باشد و زیر ساخت های آن در حال شکل گیری است، دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید در تمامی فعالیت‌های خود مصون سازی زیرساخت‌های شهری و روستایی شهروندان را اولویت فعالیت خود بدانند که تحقق این امر در سایه توجه به مسائل پدافند غیرعامل است.

سلاجقه در ادامه گفت: پدافند غیر عامل یک تعریف کامل و جامعی دارد که لازم است همه مدیران و مسئولان با این تعریف آشنا باشند؛ پدافند غیرعامل یعنی مجموعه اقدامات غیر مسلحانه ای که موجب افزایش بازدارندگی ، کاهش آسیب پذیری ، تداوم فعالیتهای ضروری مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می گردد محور حوزه پدافند غیرعامل است .

وی در ادامه تصریح کرد: در پدافند غیر عامل دنبال حفاظت و مراقبت از زیرساخت ها هستیم تا در صورت تهدید بتوانند کارکرد خود حفظ کنند و در پایداری خدمات رسانی کنند.

مدیرکل پدافندغیرعامل استان کرمان همچنین به اهمیت تقویت زیرساخت ها اشاره کرد و افزود: مراکز پر اهمیت مانند مراکز توزیع آب و برق که کار خدماتی انجام می دهند اگر اخلالی در کارشان ایجاد شود مشکل ساز می شوند بنابراین باید تمهیداتی همه جانبه در حهت تدام کارکرد این نوع زیر ساخت ها داشته باشیم .

سلاجقه در ادامه یاد آور شد: در حوزه پدافند غیرعامل ابتدا می بایست مجموعه دارائی ها و سرمایه هایی که در شهرستان وجود دارد شناسایی تا در موقع بحران از آنها صیانت کنیم و کمترین خسارات را داشته باشیم .

وی لازمه اصلی پدافند غیرعامل را مکان یابی صحیح دانست و خاطر نشان کرد: دارائی هایی که در شهرستان ساخته می شود باید نظرات فنی مورد تایید پدافند غیرعامل باشند.

مدیرکل پدافندغیرعامل استان کرمان در پایان توضیحاتی را در خصوص انواع تهدیدات و راه های مقابله با آن تشریح کرد.

لازم به ذکر است این نشست با برگزاری یک کارگاه آموزشی به پایان رسید.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر