۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۴۸۸۵۷
مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان:
مدیرکل مدیریت بحران گلستان گفت: برای جلوگیری از خسارت‌ها در سیلاب‌های دیگر علاوه بر اتمام سدهای در دست اجرا به توسعه و اجرای طرح‌ها و پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری کنترل سیلاب در بالادست نیاز داریم.
به گزارش پایداری ملی، مجتبی جمالی صبح امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران استان با اشاره به حجم وسیع و بی‌سابقه بارش روزهای پایانی سال گذشته با پیک نقطه‌ای 350 میلی‌متر در مینودشت و بارش بیش از 250 میلی‌متر در چندین نقطه در شرق استان اظهارداشت: افزایش بارش‌ها در حالی رخ داد که میانگین سالانه بارش استان در شرایط نرمال 450 میلی‌متر بوده است.

وی افزود: پس از دریافت اخطاریه هواشناسی به همه فرمانداری‌ها و دستگاه‌های عملیاتی آماده‌باش داده شد و جلسه‌های اضطراری شورای هماهنگی مدیریت بحران شکل گرفت. اطلاع‌رسانی بموقع رسانه‌ها به مردم در حادثه اخیر و ارتباط مدیران عملیاتی با رسانه‌ها نیز در دستور کار قرار گرفت تا بتوانیم از بروز تلفات جانی جلوگیری کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان گفت: حجم بی‌سابقه بارش‌ها و وسعت مناطق درگیر سیل و محدودیت ظرفیت سدها و رودخانه‌ها نشان داد که باید پروژه‌های نیمه تمام بخش آب مانند سدها و آببندان‌ها در اولویت تخصیص اعتبار قرار بگیرند.

وی به دلایل طولانی شدن روند تخلیه سیلاب هم اشاره کرد و افزود: توپوگرافی و شیب منطقه درگیر سیلاب، مسائل و مشکلات مرتبط به حریم و مدیریت رودخانه‌ها و مسیل‌ها (پل‌ها و سایر ابنیه و ساخت و سازها)، تخریب منابع طبیعی در بلندمدت و محدودیت توان تجهیزاتی و ماشین‌آلاتی استان و سایر عوامل موثر در این حادثه سبب طولانی شدن دوره سیلاب و ایجاد مشکلات و سختی‌هایی برای مردم مناطق سیل‌زده شد.

جمالی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از خسارت‌ها در سیلاب‌های دیگر علاوه بر اتمام سدهای در دست اجرا به توسعه و اجرای طرح‌ها و پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری کنترل سیلاب در بالادست نیاز داریم.

وی درباره جبران خسارت‌های سیل اخیر هم بیان داشت: خسارت‌های سیل در بخش‌های کشاورزی، مسکونی و غیره از سوی دولت تصویب شده و در حال پرداخت است. برای ترمیم و بازسازی زیرساخت‌ها نیز منتظر اختصاص اعتبارات ماده 10 و 12 هستیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر