۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۴۸۸۵۴
عضو دفتر سیاسی جنبش «عصائب اهل الحق» عراق ضمن قدردانی از مواضع سابق تهران در برابر بغداد، حضور خارج از قانون هر نیروی خارجی در این کشور را اشغالگری دانست.
به گزارش پایداری ملی، «لیث العذاری» عضو دفتر سیاسی جنبش «عصائب اهل الحق» عراق، هم‌زمان با افزایش تنش آمریکا با ایران، بار دیگر از جمهوری اسلامی حمایت کرد.

العذاری در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «العهد» عراق، گفت، نباید مواضع دولت ایران در قبال عراق را فراموش کرد.

العذاری توضیح داد: «دولت عراق نباید موضع دولت ملت ایران را فراموش کند؛ زمانی که داعش به خاک کشور (عراق) حمله کرد، همه -نخست آمریکا- عراق را رها کردند و فقط دولت و ملت ایران با ما باقی ماندند».

عضو دفتر سیاسی جنبش عصائب با بیان اینکه «باقی ماندن هر نیروی خارجی در عراق به منزله اشغالگری است»، تصریح کرد که هر شهروندی حق دارد با آن مبارزه کند.

العذاری با تأکید بر اینکه باقی ماندن نیروهای «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) منوط به موضع دولت است، خاطر نشان کرد که «موضع ما به عنوان فراکسیون‌های سیاسی این است که استفاده از خاک عراق برای حمله به کشورهای همسایه را نمی‌پذیریم».

وی با اشاره به لزوم تصویت قانونی در پارلمان عراق «برای بیرون راندن نظامیان تروریست آمریکا» از این کشور، اظهار داشت که «اگر نیروی خارجی به صورت خارج از چارچوب قوانین در عراق باقی بماند، اشغالگری به شمار می‌رود».

در همین ارتباط، «نصر الشمری» دبیر کل جنبش «النجباء» عراق دوشنبه هفته جاری اعلام کرد که گروه های مقاومت در این کشور آماده هستند در زمان مناسب، منافع آمریکا را هدف قرار دهند.

الشمری تأکید کرد که «رویارویی ما و آمریکا متوقف نمی‌شود و تا زمان نابودی آنان در منطقه به پایان نخواهد رسید؛ آنان و رژیم صهیونیست اشغالگرشان».

وی با اشاره به اینکه این، موضع آنان است، تصریح کرد که «ما بر سر عقاید خود، [با کسی] تعارف نداریم».

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر