۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۴۸۸۴۲
مرادیان مدیرکل پدافند غیرعامل استان زاهدان:
در پی بارش های اخیر و جاری شدن روان آب در سطح معابر مرکز استان سیستان بلوچستان و عدم خروج روان آب از سطح معابر و خیابان های زاهدان؛ مدیر کل پدافند غیرعامل در محل دفتر فنی استانداری استان سیستان و بلوچستان جلسه ای در خصوص مدیریت و هدایت روان آب ها، برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، در پی بارش های اخیر و جاری شدن روان آب در سطح معابر مرکز استان سیستان بلوچستان و عدم خروج روان آب از سطح معابر و خیابان های زاهدان؛ مدیر کل پدافند غیرعامل در محل دفتر فنی استانداری استان سیستان و بلوچستان جلسه ای در خصوص مدیریت و هدایت روان آب ها، برگزار کرد.

مرادیان مدیرکل پدافند غیرعامل استان با بیان این که پروژه‌های استان باید با آینده پژوهی طراحی و اجرا شوند افزود: طراحی مسیر ها و مجاری خروج آب در شهر باید بگونه ای احداث و مورد بهره برداری قرار گیرد که در صورت بروز حوادث اینچنینی در آینده ظرفیت کافی را داشته باشند و بتوانند از بروز سیل جلوگیری کنند، لذا طراحی و اجرای پروژه ها شهری باید متناسب با حوادث احتمالی آینده اجرا شود

وی با اشاره به اینکه بدلیل خشک سالی های سال های قبل و عدم بارش ها رودهایی که برای خروج آب پیش بینی شده از دور خارج گردید ه وبعضا مسدود شده اند، در وهله اول باید کلیه جوی ها و معابر پاک سازی شود تا روان آب های سطحی از شهر خارج و به بیرون شهر هدایت گردد.

مرادیان گفت بارش چند ساعته در زاهدان نشان داد که متاسفانه مدیریت ساخت وساز و خیابان ها و کانال ها و جوی های اطراف خیابان ها و سطح شیب بندی آنها به گونه ای نبوده که آب به بیرون شهر هدایت کند. که این موضوع باعث ایجاد خسارات و افزایش هزینه های مقابله و مدیریت روان آبها می گردد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود ، ایجاد چاه‌های جذبی را مفید دانست و افزود: ایجاد این چاه ها به شرط آنکه در احداث آن دقت و اصول فنی ومهندسی رعایت گردد تا خود باعث ایجاد تخریب محیط زیست نشود و تمام جوانب امر در احداث این چاه ها باید رعایت شود.

وی در پایان خواستار راه اندازی و اتصال سریعتر سیستم انتقال فاضلاب شهری به خارج از شهر زاهدان شد .

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر