۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۴۸۸۳۶
سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان همدان گفت: اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر مسمومیت ۹۸۵ نفر با گاز گوگرد در کبودرآهنگ صحت ندارد.
به گزارش پایداری ملی، عباس اولیا سمیع، اظهار داشت: تعدادی از اهالی روستای «قورجینه» از توابع کوهین کبودرآهنگ بر اثر استنشاق گاز شیمیایی ناشی از شستشوی منبع آغشته به مواد شیمیایی در محیط و انتشار بخار شیمیایی در هوا دچار مسمومیت جزیی از جمله سرگیجه و تهوع شدند.

وی تصریح کرد: طی تماس اهالی این منطقه،  دو کد عملیاتی از  اورژانس 115 کبودرآهنگ و پرسنل و کارشناسان بهداشت محیط با حضور در روستای یاد شده اقدام به بررسی منبع این گاز کردند.

سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان  افزود: همچنین به روستاییان اعلام شد در صورت بروز مشکل به مرکز درمانی مراجعه کنند. در این بین هفت نفر از افرادی که در معرض آلودگی استنشاقی بیشتر بودند توسط اورژانس 115 به بیمارستان امام رضا (ع) کبودرآهنگ منتقل می شوند.

اولیا سمیع تاکید کرد: هیچ یک از مراجعه کنندگان نیاز به بستری نداشتند بلکه پس از تحت نظر قرار گرفتن چند ساعته، از مرکز درمانی مرخص شدند و هم اینک وضعیت به حالت عادی بازگشته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر