۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۴۸۷۸۵
یک نماینده مجلس با بیان این که ما خودِ اقتصاد را گم کرده ایم گفت: باید بتوانیم بدون نگاه به بودجه و اعداد و ارقام تسهیلات دولتی از ۱۶۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی موجود کشور که دست مردم است اشتغال ایجاد کنیم.
به گزارش پایداری ملی، عبدالرضا مصری رئیس کمیته اجتماعی کمیسیون برنامه و بودجه در برنامه تیتر امشب با بیان این که ما خود اقتصاد را گم کرده ایم گفت: باید بتوانیم بدون نگاه به بودجه و اعداد و ارقام تسهیلات دولتی از 1600 هزار میلیارد تومان نقدینگی موجود کشور که دست مردم است اشتغال ایجاد کنیم و باید توجه داشت که اشتغال با تسهیلات و اعداد و ارقام دولتی و بودجه درست شدنی نیست.

نماینده مجلس با اشاره به ظهور روزانه انواع سلاطین اقتصادی در کشور افزود: این سلطان ها همه سود را در واردات دیده اند و پولشان را آنجا برده اند و واردات یعنی سفته بازی و اگر ما در تولید مشکل داریم بر آن است که سود ده نیست اگر تولید سود ده شود نقدینگی را خود بخود جذب می کند.

او گفت: ما راه را گم کرده ایم و تا به مسیر درست برنگردیم و تا تولید کننده نتواند نفس بکشد نمی توانیم مشکل اشتغال را حل کنیم. الان هم که واردات ممنوع شده چون ارزی نیست و در این شرایط فراهم کردن مواد اولیه هم برای تولید کننده مشکل شده است، الان تولید کننده ماود اولیه اش را از کجا تامین کند.

علاء الدین ازوجی مدیرکل توسعه اشتغال وزارت کار نیز با اشاره به برنامه اشتغال سال 98 گفت: در این برنامه ثبات کلان اقتصاد، مدیریت واردات کالا ، استفاده از ظرفیت اعتباری مالیات و معافیت های مالیاتی و مدیریت هزینه نیروی کار از جمله مواردی نیست که در این برنامه دیده شده است.

ازوجی با بیان این که مالیات به نوعی برای واحد اقتصادی هزینه است افزود: مالیات را از مالیات بر تولید به مالیات بر مصرف باید برد و بخش خدماتی را هم باید از معافیت های مالیاتی برخوردار کرد تا زمینه ایجاد اشتغال در این بخش نیز تقویت شود .

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر