۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۴۸۷۲۴
رئیس پلیس فتا استان ایلام گفت: در یک روش کلاهبرداری افراد سودجو با درج آگهی جعلی فروش وسایل با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و برای جلب اعتماد در ازای واریزمبلغ، یک رسید پستی جعلی که از قبل تهیه شده برای خریداران ارسال می‌کنند.

به گزارش پایداری ملی، سرهنگ علی جمالی رئیس پلیس فتا ایلام صبح امروز در ایلام گفت: خرید و فروش اینترنتی و بانکداری الکترونیکی با هدف سهولت در معاملات و نقل و انتقال مالی بستر مناسبی را برای کسب و کار راه‌اندازی کرده و به سرعت در حال رشد است و استفاده از آن‌ها روز به‌روز  درحال افزایش هستند.

وی افزود: پیشرفت این حوزه سودجویان و کلاهبرداران را بر آن داشته که با سوء استفاده از این وضعیت برای رسیدن به اهداف خود از روش‌های جدیدی برای کلاهبرداری استفاده کنند.

رئیس پلیس فتا استان ایلام ادامه داد: در یک روش کلاهبرداری افراد سودجو با درج آگهی جعلی فروش تجهیزات و وسایل مختلف با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و برای جلب اعتماد آن‌ها در ازای واریز مبلغ بیعانه یک رسید پستی جعلی که از قبل طراحی و تهیه شده است برای خریداران ارسال می‌کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: کلاهبرداران پس از واریز وجه توسط خریداران به حساب آنها دیگر نه کالایی ارسال می‌کنند و نه پاسخگو هستند و با این کار ضمن کلاهبرداری مالی باعث بروز مشکلاتی برای شهروندان می‌شوند.

رئیس پلیس فتا ایلام در ادامه با توصیه به شهروندان عنوان کرد: قبل از هرگونه خرید اینترنتی از صحت آگهی منتشر شده یا هویت فروشنده کاملاً مطمئن شوند و مواردی همچون، زمان تحویل کالا، مبلغ، تاریخ، زمان انجام تراکنش و همچنین شباهت رسید پستی با سایر رسیدهای چاپ شده، توسط فروشنده به‌ دقت کنترل شود.

سرهنگ جمالی در پایان گفت: کارشناسان پلیس فتا از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی آماده پاسخگویی به سوالات و گزارشات مردمی هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر