۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۴۸۷۲۲
برای نخستین بار در کشور کلیدهای قدرت خلأ 36 کیلو ولتی تولید و عرضه شد، کلیدهایی با این ولتاژ برای شبکه توزیع برق استان‌های خوزستان، بوشهر و نیز صادرات به کشورهای دیگر از جمله ترکیه مناسب است.
به گزارش پایداری ملی، کلیدهای خلأ نوع VP4E مطابق با تکنولوژی روز دنیا جهت استفاده در پست های سرپوشیده Indoor با عایق هوا طراحی و ساخته شده اند. کلیدهای قدرت خلأ به دو صورت نصب ثابت و یا کشویی می توانند مورد استفاده قرار گیرند. این کلیدها دارای مشخصه سادگی و استحکام و عمر طولانی هستند.

مکانیزم فرمان این کلید قدرت، به کمترین تعمیرات نیاز داشته و محفظه قطع کلید قدرت نیز در طول عمر کلید، احتیاجی به تعمیر ندارند و قطع جریان های نرمال با تعداد بالا یا قطع جریان های اتصال کوتاه با تعداد محدود، در وضعیت خلأ داخل محفظه قطع تأثیری نمی گذارند.

ویژگی مهم کلیدهای خلا VP4E امکان تعویض پل های آنها در صورت بروز هرگونه مشکل احتمالی و آماده کردن کلید برای قرار گرفتن در سرویس مجدد است. کلید قدرت خلأ دارای ویژگی امکان استفاده در شبکه هایی است که تعداد قطع و وصل بالایی چه در سطح جریان نرمال کلید و چه در جریان اتصال کوتاه مورد نیاز است.

شرکت پارس سویچ اکنون دو مدل از این کلیدهای قدرت خلأ را تولید و عرضه کرده است. در مدل نخست ولتاژ شبکه 24 کیلو ولت است و در مدل دیگر ولتاژ شبکه 36 کیلو ولت. هر دو مدل دارای جریان پیوسته 2500 آمپر  و اتصال کوتاه 31.5 کیلو آمپر هستند.

معمولا شبکه توزیع برق کشور جز در استان های جنوبی مانند خوزستان و بوشهر، 24 کیلو ولت است و تا پیش از این کلیدهای قدرت خلأ 36 کیلو ولتی  در کشور تولید نشده است. حال با تولید مدل 36 کیلو ولتی، هم امکان استفاده این کلیدها در استان های خوزستان و بوشهر فراهم شده و هم زمینه صادرات این محصول به کشورهایی نظیر ترکیه پدید آمده است.

به طور کلی از مشخصه های بارز کلید های قدرت خلأ VP4E، کاهش و حذف هزینه های سرویس و نگهداری و دوام الکتریکی و مکانیکی است. این کلیدها دارای عمر بالایی هستند و نیازمند صرف زمان کمتری برای تعمیر و نگهداری هستند. با وجود قطع و وصل های مکرر با جریان های اتصال کوتاه یا عملکرد مکانیکی، هیچ گونه تاثیر منفی روی کلیدهای خلاء ایجاد نمی شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر