۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۴۸۷۱۶
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه حضور میدانی مدیریت استان و همراهی مردم را موجب کنترل بحران سیل دانست و تاکید کرد: اگر برخی اقدام‌های پیشگیرانه انجام نمی‌شد خسارت‌های بزرگی به استان وارد می‌شد.
به گزارش پایداری ملی،محمدابراهیم الهی تبار  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه  روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی شورای پدافند غیرعامل استان در استانداری اظهار داشت: اقدام‌های صورت گرفته در پیشگیری و کنترل سیل فروردین ماه برخلاف آنچه که عده‌ای آن را بزرگ نمایی خواندند بسیاری از روستا‌ها و اماکن شهری را نجات داد.

او گفت: برداشته شدن پل فلزی در کرمانشاه یا انتقال کانکس‌ها از حاشیه رودخانه الوند جمعیتی را از مخاطره نجات داد و با حضور میدانی مدیریت استان و همراهی مردم، بحران سیل که می‌توانست خسارت‌های بزرگی به بار آورد کنترل شد.

وی اضافه کرد: از اقدام‌ها و حضور فعالانه و شبانه روزی آب منطقه‌ای استان در کنترل بحران سیل تقدیر می‌کنیم چرا که با اطلاعات بجا و درست بود که مدیریت استان توانست تصمیمات صحیحی در سیل اتخاذ کند.
او گفت: همچنین هلال احمر استان و مجموعه دستگاه‌ها کار تیمی بسیار خوبی را انجام دادند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه در ادامه از دانشگاه علوم پزشکی خواست اطلاع رسانی هشداری را در مورد قارچ‌های سمی در تقویم سالانه بهورزان و بهداشت بگنجاند.

الهی تبار افزود: سال ۹۷، بیشتر اقدام‌ها در بخش درمان مسمومیت‌های ناشی از قارچ‌های سمی بود و این ایراد را داشت که قبلا به مردم اطلاع رسانی نشد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های بهداشتی متولی سلامت مردم هستند و این هنر ماست که مردم را آگاه کنیم، گفت: در اطلاع رسانی برای این موارد می‌توان از ظرفیت مدارس، مساجد و دهیاری‌ها بهره گرفت.

این مقام مسئول در ادامه از هلال احمر استان خواست موضوع مکان یابی اضطراری را مورد توجه قرار دهد و افزود: در سیل فروردین ماه عملیات اسکان بخوبی صورت گرفت، اما لازم است که برای موارد گسترده‌تر پیش بینی‌ها صورت بگیرد.

وی گفت: همچنین تهیه نقشه خطرپذیری استان یا نقاط ریسک و برپایی مانور‌های مختلف نیز ضرورت دارد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه همچنین تاکید کرد در حوزه حفظ منابع آبی، لایروبی رودخانه‌ها و آبخوان داری می‌توان از ظرفیت‌های مردمی بهره برد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر