۳۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۴۸۷۱
با وجود حکم دادگاه علیه دولت انگلیس؛
با وجود اینکه دادگاه عالی انگلیس، تحریم‌های لندن علیه بانک ملت ایران را غیرعقلانی خواند و آن‌ها را لغو کرد، دولت این کشور در تلاش است تا با رجوع به اتحادیه اروپا، حکم این دادگاه را لغو کند.

به نقل از پایگاه اینترنتی آنتی‌وار، پس از اینکه دادگاه عالی انگلیس با غیرعقلانی خواندن تحریم بانک ملت ایران، به لغو این تحریم‌ها حکم داد، دولت انگلیس اعلام کرد که در تلاش است تا راه جدیدی برای اعمال تحریم‌ها علیه این بانک که بزرگ‌ترین بانک خصوصی ایران است، بیابد.

بر اساس این گزارش، دادگاه عالی انگلیس حکم داد که دولت این کشور هیچ مدرکی برای اثبات ادعاهای خود مبنی بر کمک بانک ملت به توسعه برنامه‌های هسته‌ای ایران ندارد. بانک ملت که در لغو تحریم‌های غیرقانونی وزارت خزانه‌داری انگلیس پیروز شده است، در تلاش است تا صدها میلیون دلار غرامت از لندن دریافت کند. 

مقامات وزارت خزانه‌داری انگلیس که مسئول تحریم‌های غیرقانونی علیه بانک ملت ایران هستند، اکنون امیدوارند تا بتوانند با متقاعد کردن اتحادیه اروپا، حکم دادگاه عالی انگلیس را لغو کنند و مجوزی برای ادامه تحریم‌ها علیه این بانک به دست آورند.

این اقدام نتیجه چندانی در بر نخواهد داشت چراکه دادگاه عمومی اروپا، پیش از این، در حکمی مشابه، تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه بانک ملت را لغو و اعلام کرده است که هیچ مدرک واقعی برای اثبات ادعاهای علیه بانک ملت وجود ندارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر