۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۴۸۷۰۷
ناتو به بهانه تهاجم محتمل روسیه از تقویت مواضع آفندی و پدافندی خود در رومانی خبر داد.

به گزارش پایداری ملی، ناتو در راستای تقابل احتمالی با روسیه از تقویت مواضع نظامی بخش شرقی خود در رومانی و مرزهای این کشور با «مولداوی» خبر داد. ناتو اعلام کرده که به همین منظور   صدها پرسنل نظامی و چند فروند جنگنده‌های «اف-16 سی فالکون» آمریکا در «رومانی» مستقر شده‌اند.

 به نوشته شماره یکشنبه وبگاه «یو‌ ای وایر» جنگنده‌های اف-16سی نیروی هوایی آمریکا با برخاستن از پایگاه هوایی «فورت ورث» در تگزاس اینک در رومانی مستقر شده‌اند. این اقدام جهت تقویت  مواضع دفاعی در منطقه شرقی ناتو و جلوگیری از «تهاجم محتمل روسیه» انجام شده است.

به گفته مقام‌های رومانیایی، حضور نیروی هوایی آمریکا، دفع موفقیت آمیز برابر هرگونه تجاوز احتمالی را تضمین می‌کند.

سرگرد «کاسمین تاناسه» نماینده نیروهای مسلح ارتش رومانی گفت: «ما در شرق خود یک همسایه دوست داریم که بعضی اوقات فشار زیادی را نه تنها بر ما، بلکه بر کل نواحی شرقی ناتو وارد می‌کند.»

بر اساس این گزارش، 252 نظامی و 12 جنگنده اف-16 سی آمریکایی اینک در پایگاه هوایی «باسین» در رومانی و نزدیک «کامپیا تورزی» مستقر شده‌اند. شرکای آمریکا همچنین قصد دارند 40 میلیون دلار برای ساخت یک پایگاه هوایی جدید در رومانی سرمایه گذاری کنند.

 


پایگاه هوایی باسین

 

فرماندهی نظامیان آمریکا در اروپا  (EUCOM) نیز اعلام کرده که واشنگتن در تابستان سال 2019، سامانه دفاع موشکی «تاد» را به درخواست ناتو در رومانی مستقر می‌کند.

این در حالی است که روسیه رقیب آمریکا نیز به تازگی در واکنش به اقدام‌های فزاینده آمریکا، از آماده شدن سامانه دفاع موشکی بسیار قدرتمند «اس-500» خبر داده است. این سامانه اهداف فراتر از 600  کیلومتر را هدف قرار می‌دهد  و قادر به ردیابی همزمان 10 هدف در حال حرکت با سرعت هفت کیلومتر بر ثانیه است. اس-500 در ناتو با نام «ترایمفاتور- 55 آر» شناخته می‌شود.

یک منبع وزارت دفاع روسیه  به تازگی از موفقیت‌آمیز بودن آزمایش‌های این سامانه دفاع موشکی خبر داد و گفت ، اس-500 آماده ورود به مرحله تولید است.

به گفته «آنتوان لاوروف» یکی از کارشناس نظامی روسیه، اس-500 می‌تواند با سامانه‌های موشکی «اس-400»، «اس-350» و «اس-300» هماهنگ شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر