۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۴۸۶۳۱
بسیج عشایری برای تامین امنیت عشایر کوچ‌رو در چهارمحال و بختیاری و برخی از استان‌های مجاور تصمیمات جدیدی اتخاذ کرده است.

به گزارش پایداری ملی، به نقل از روابط عمومی سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع)؛ علی اصغر ایزدی گفت: بسیج شجره طیبه و درخت تناوری است که در طی سالیان پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در همه صحنه‌ها و لحظه‌های پر خطر به کمک انقلاب و نظام اسلامی آمده است.

فرمانده ناحیه عشایری، افزود: یکی از جلوه‌های حضور خالصانه و پر قدرت بسیج جانفشانی‌ها و از خود گذشتگی‌های جامعه غیور، مولد و خودکفای عشایری است که در هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن چه در ابعاد دفاعی و مرزبانی از سرحدات و چه در بعد خودکفایی اقتصادی و نگاه به درون یا همان اقتصاد مقاومتی فصل‌های زرینی از رشادت و ایثار  جامعه عشایر به صفحات تاریخ انقلاب و دفاع افزوده است.

وی افزود: هدف از اجرای طرح امنیت کوچ عشایر، ثبات و ارتقاء امنیت جامعه عشایر کوچرو در مناطق ییلاق و قشلاق عشایرنشین کشور است.

فرمانده ناحیه عشایری بیان داشت: به همین منظور تدابیری اندیشده شده که شناسایی مسیرهای کوچ در مناطق ییلاق و قشلاق ایلات و طوایف عشایری در سطح استان و حوزه استحفاظی، تهیه و همچنین کالک تردد عشایر کوچرو در ییلاق و قشلاق در محدوده استحفاظی سطح حوزه مقاومت بسیج عشایری آماده شود.

ایزدی در خصوص سایر تصمیم‌های بسیج برای تامین امنیت عشایر خاطرنشان کرد: ارائه طرح عملیاتی امنیت کوچ عشایر به شورای تامین استان یا شهرستان، واگذاری طرح ایجاد امنیت به ناجا در استان و شهرستان‌ها و تعامل مناسب سازمان بسیج عشایری در استان و نواحی مقاومت بسیج شهرستان‌ها با ناجا از جمله مصوباتی است که برای افزایش امنیت عشایر اتخاذ شده است.

گفتنی است عشایر چهارمحال و بختیاری هر ساله اواخر اردیبهشت ماه وارد این استان شده و در شهریورماه، چهارمحال و بختیاری را به مقصد استان‌های گرمسیری ترک می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر