۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۴۸۶۳۰
رئیس جمعیت هلال احمر ماکو گفت: کمک‌های مردم ماکو به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان به مناطق سیل‌زده توسط ۶ دستگاه خودرو ارسال شد.

به گزارش پایداری ملی، سجاد اسماعیل‌زاده امروز در ارومیه با اشاره به جمع‌آوری کمک‌های مردم ماکو برای ارسال به مناطق سیل‌زده کشور اظهار کرد: کمک‌های مردم این شهرستان به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان توسط چهار دستگاه کامیونت، یک دستگاه تریلی و یک دستگاه وانت شامل چادر، مواد بهداشتی، غذایی و آشامیدنی به مناطق سیل‌زده ارسال شد.

وی با اشاره به عملکرد سال ۹۷ جمعیت هلال احمر ماکو افزود: در سال گذشته لوازم‌التحریر به ارزش ۸۰ میلیون ریال در قالب طرح ارمغان برای دانش‌آموزان نیازمند تهیه شد و همچنین کمک جهازیه به ارزش ۱۵ میلیون تومان با کمک‌های مردمی تهیه و در اختیار تازه‌عروس‌ها قرار گرفت.

رئیس جمعیت هلال احمر ماکو با اشاره به اینکه سال گذشته ۸۳ مورد پوشش امدادی توسط نیروهای امداد و نجات این شهرستان انجام شد، ادامه داد: در این عملیات‌ها در مجموع ۲۶۷ نفر دچار حادثه شدند و هشت نفر نیز جان خود را از دست دادند و از این تعداد، ۶۱ مورد تصادفات جاده‌ای، سه مورد آتش‌سوزی، چهار مورد دریایی و ساحلی، چهار مورد سیل و آبگرفتگی، چهار مورد ریزش آوار و هشت مورد نیز کوهستانی بودند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۹۶۱ نفر آموزش‌های لازم در ارتباط با امداد و نجات را در طی ۴۴ دوره دریافت کردند، عنوان کرد: همچنین در سال گذشته ۲۵ نفر آموزش‌های تخصصی پیش بیمارستانی را دیدند و برای ۴۴۶ نفر دوره‌های مهارتی داوطلبی به تعداد ۲۲ دوره برگزار شد.

اسماعیل‌زاده با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی مقابله با زلزله و مخاطرات طبیعی برای سه هزار و ۴۰۰ نفر تصریح کرد: به طور کلی در مجموع پنج هزار نفر در حوزه آموزش در ماکو خدمات‌ دریافت کردند و بروشورهای آموزشی در مساجد، مدارس، ادارات و پایگاه‌های بسیج توزیع شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر